loading...

یاورِ من

بازدید : 1
دوشنبه 15 آبان 1402 زمان : 13:03

بوی بد پا

## علت بوی بد پا

- بوی بد پا از باکتری‌هایی که روی پاها ودر جوراب‌ها و کفش‌های کثیف وجود دارند، ناشی می‌شود.

- این باکتری‌ها با تخلیه زباله‌های خود،بوی بدی را ایجاد می‌کنند.

- عرق زیاد پا می‌تواند باعث ایجاد باکتری‌هایبوی بد شونده شود.

## راهکارهای خانگی برای رفع بوی بد پا

- استفاده از آب ولرم و صابون برای شستن پاهاو خشک کردن آن‌ها به خوبی.

- استفاده از پودر تلک برای خشک کردن پاهاو جلوگیری از تعریق زیاد.

- استفاده از کفش‌های تنفس‌پذیر و جوراب‌هایپنبه‌ای.

- استفاده از اسانس‌های ضد باکتری مانند روغنچای و روغن نعناع.

## راهکارهای پزشکی برای رفع بوی بد پا

- استفاده از ضد تعریق‌های قوی‌تر.

- مصرف داروهای ضد باکتری.

- درمان عفونت‌های پوستی.

- درمان بیماری‌های مرتبط با تعریق زیاد.

### پرسش و پاسخ

1. چه عواملی باعث بوی بد پا می‌شوند؟

- باکتری‌هایی که روی پاها و در جوراب‌هاو کفش‌های کثیف وجود دارند، با تخلیه زباله‌های خود، بوی بدی را ایجاد می‌کنند. عرقزیاد پا هم می‌تواند باعث ایجاد باکتری‌های بوی بد شونده شود.

2. چه راهکارهای خانگی برای رفع بوی بد پاوجود دارد؟

- استفاده از آب ولرم و صابون برای شستن پاهاو خشک کردن آن‌ها به خوبی.

- استفاده از پودر تلک برای خشک کردن پاهاو جلوگیری از تعریق زیاد.

- استفاده از کفش‌های تنفس‌پذیر و جوراب‌هایپنبه‌ای.

- استفاده از اسانس‌های ضد باکتری مانند روغنچای و روغن نعناع.

3. چه راهکارهای پزشکی برای رفع بوی بد پاوجود دارد؟

- استفاده از ضد تعریق‌های قوی‌تر.

- مصرف داروهای ضد باکتری.

- درمان عفونت‌های پوستی.

- درمان بیماری‌های مرتبط با تعریق زیاد.

4. آیا بوی بد پا نشانه‌ای از بیماری است؟

- بوی بد پا در بیشتر موارد نشانه‌ای از بیمارینیست، اما در برخی موارد ممکن است نشانه‌ای از عفونت باشد. در صورتی که بوی بد پا بههمراه علائم دیگری مانند التهاب، خارش و غیره همراه باشد، بهتر است به پزشک مراجعهکنید.

بازدید : 3
چهارشنبه 10 آبان 1402 زمان : 9:46

خريد استند بروشور: راهي موثر براي تبليغات و نمايش محصولات شما

استفاده از استند بروشور به عنوان يک ابزار تبليغاتي و نمايشي بسيار موثر است که به کسب و کارها و فروشندگان اجازه مي‌دهد تا محصولات و خدمات خود را به يک شيوه جذاب و جلب‌کننده به مشتريان خود معرفي کنند. در اين مقاله، به بررسي مزايا و روش‌هاي خريد استند بروشور مي‌پردازيم و نشان مي‌دهيم چگونه از اين وسيله تبليغاتي بهره‌برداري کنيد.

بخش 1: مزاياي خريد استند بروشور

استفاده از استند بروشور براي تبليغات و نمايش محصولات شما داراي مزاياي زيادي است. در زير به برخي از اين مزايا اشاره مي‌کنيم:

جلب توجه مشتريان: استند بروشورها با طراحي جذاب و خلاقانه‌اي که دارند، توانايي جلب توجه مشتريان را دارند و آن‌ها را به محصولات شما جلب مي‌کنند.

نمايش گسترده: اين استندها به شما امکان مي‌دهند تا محصولات خود را در مکان‌هاي مختلفي نمايش دهيد، از جمله فروشگاه‌ها، نمايشگاه‌ها، رويدادها و غيره.

اطلاعات کامل: با استفاده از استند بروشورها، شما مي‌توانيد اطلاعات کاملي در مورد محصولات و خدمات خود به مشتريان ارائه دهيد.

قابليت تخصيص: شما مي‌توانيد استند بروشورها را با توجه به نيازهاي خاص خود طراحي و تخصيص دهيد، از جمله اندازه، شکل، و طراحي.

بخش 2: روش‌هاي خريد استند بروشور

حالا که مزاياي استند بروشورها را مورد بررسي قرار داديم، به روش‌هاي خريد و استفاده از آن‌ها مي‌پردازيم:

طراحي سفارشي: بهترين راه براي خريد استند بروشور، طراحي يک استند منحصر به فرد براي کسب و کار خود است. شما مي‌توانيد با استفاده از خدمات يک استوديو طراحي يا يک شرکت چاپ، استند بروشوري با طراحي و اندازه دلخواه بسازيد.

استفاده از قالب‌هاي آماده: اگر بودجه محدودي داريد، مي‌توانيد از قالب‌هاي استند بروشور آماده استفاده کنيد که به طور آنلاين در دسترس هستند. اين قالب‌ها به شما امکان مي‌دهند تا به سرعت استند بروشورهايي با طراحي حرفه‌اي ايجاد کنيد.

چاپ و توزيع: بعد از طراحي و چاپ استند بروشور، آن‌ها را در مکان‌هاي استراتژيکي مانند فروشگاه‌ها، رويدادها، يا نمايشگاه‌ها قرار دهيد تا به مشتريان دسترسي داشته باشند.

نتيجه‌گيري:

استند بروشورها ابزاري بسيار موثر براي تبليغات و نمايش محصولات شما هستند. با استفاده از طراحي منحصر به فرد يا قالب‌هاي آماده، شما مي‌توانيد محصولات خود را به صورت جذابي به مشتريان معرفي کرده و توجه آن‌ها را جلب کنيد. اين ابزار به شما امکان مي‌دهد تا محصولات و خدمات خود را به شکل بهتري معرفي کرده و کسب و کار خود را ترويج کنيد. بنابراين، بهره‌برداري از استند بروشورها به عنوان بخشي از استراتژي تبليغاتي خود را در نظر بگيريد و به رشد کسب و کار خود بپردازيد.

بازدید : 5
جمعه 8 ارديبهشت 1402 زمان : 12:43

اگر از خود مي‌پرسيد «بايننس کوين چيست؟» احتمالا به اين دليل است که اين نام طي ماه‌ هاي اخير در ليست برترين هاي ارز ديجيتال قرار داشته است؛ اگرچه کماکان بيت‌ کوين (BTC) و اتر (ETH) از نظر ارزش بازار بالاتر از ساير رمزارزها قرار دارند؛ اما بايننس کوين (BNB) خود را به عنوان يکي از محبوب ترين رمز ارزها در سال ???? معرفي کرده است.

عملکرد چشمگير بايننس کوين در سال ????، توجه سرمايه‌گذاران زيادي را به خود جلب کرده؛ اما اگر در فکر پيوستن به آنها هستيد، توجه به اين نکته ضروري است که قيمت BNB از ذات بي‌ثباتي بازار رمزارزها در امان نيست؛ دليل چيست؟ توجه داشته باشيد، بهاي بايننس کوين از ابتداي آوريل تا اواسط ماه مه سال ???? دو برابر شد، اما يک هفته بعد به همان نقطه ابتدايي خود بازگشت.

به طور خلاصه، مانند تمام سرمايه‌گذاري‌هايي که در بازار کريپتوکارنسي انجام مي‌شود، بايد در نظر بگيريد که اگر بازار به سمت پايين حرکت کند، ممکن است تمام پول خود را از دست بدهيد؛ همانطور که گفته شد، بايننس کوين ارزش يک نگاه دقيق را دارد حتي اگر قصد خريد آن را نداشته باشيد و تنها مي‌خواهيد با آن آشنا شويد. در اين مقاله از ارز تودي درباره تمام جزئيات آن از جمله نحوه کارکرد سيستم «توکن سوزي»، تاريخچه قيمت، ارزش بازار، نحوه خريد و آخرين اخبار مربوط به صرافي بايننس ارائه شده است.

آخرين اخبار درباره ارز BNB

بايننس کوين، پس از سقوط بزرگي که چهارشنبه (?? مه) کل بازار رمزارزها را تحت تأثير قرار داد، اندکي بهبود يافت؛ در نقد و بررسي علمکرد صرافي بايننس مشخص شد که آخرين توکن‌ سوزي سه ماهه BNB را در ?? آوريل به پايان رساند و تقريبا ?.? ميليون BNB را از گردش خارج کرد، گزارش شده که اين صرافي در مورد احتمال پولشويي و فرار مالياتي تحت تحقيق آژانس‌هاي آمريکايي قرار گرفته است.

طبق برنامه BNB Coin، قرار بود هر سه ماه يک بار فرآيند توکن سوزي اتفاق بيافتد که پس از شش ماه (در زمان نگارش اين مقاله) از آخرين کوين برن بايننس کوين، همچنان خبري از اين فرآيند نيست. بايد منتظر بمانيم تا ببينيم در چه تاريخي، ??امين دوره توکن سوزي بايننس اتفاق خواهد افتاد.

توضيحات تکميلي در اين باره را در مجله تکنولوژي نيوان تک دنبال کنيد.

بايننس کوين چيست؟

براي درک بايننس کوين ابتدا بايد درباره صرافي Binance بدانيد؛ صرافي بايننس بزرگترين صرافي رمزارزي جهان بر اساس ارزش بازار است که به طور متوسط روزانه حدود سه برابر گردش سرمايه بيشتري در مقايسه با نزديکترين رقيب خود دارد. بايننس کوين يا BNB در سال ???? به عنوان توکني مبتني بر اتريوم راه‌اندازي شد که به کاربران امکان پرداخت کارمزد و کمک به توسعه فعاليت‌هاي بايننس را مي‌داد. با اين حال با افزايش جاه‌طلبي‌هاي بايننس، اين صرافي BNB را مجددا به عنوان توکن رمز ارزي دربلاکچين اختصاصي خود راه‌اندازي کرد و به کاربران اجازه داد کوين‌هاي قديمي خود را با نمونه‌هاي جديد عوض کنند.

رمزارز BNB به دليل افزايش محبوبيت صرافي بايننس، رشد گسترده بازار رمزارزها و همچنين برنامه « توکن سوزي» بايننس، از نظر ارزش در سال ???? ميلادي سر به فلک کشيد؛ اکنون BNB در قلب تمام ابتکارات اين صرافي، مي‌تواند در اين صرافي براي مبادله ساير رمزارزها، پرداخت کارمزد تراکنش‌ها، اپليکيشن‌هاي غيرمتمرکز (dapps) زنجيره هوشمند بايننس و وب‌سايت‌هايي که از پرداخت BNB پشتيباني مي‌کنند، استفاده شود. همچنين کاربران مي‌توانند کوين‌هاي خود را در کيف‌پول Binance سپرده و در قالب BNB پاداش کسب نمايند.

ارزش بازار و تاريخچه قيمت بايننس کوين

در زمان نوشتن اين مقاله BNB با قيمت ??? دلار به ازاي هر کوين معامله مي‌شود که ?? درصد از سقف قيمتي ??? دلار آن در اوايل ماه مه ????، کاهش يافته است؛ BNB حتي با اين ريزش هم، در سال ???? رشدي باورنکردني داشته و از قيمت حدود ?? دلار در اول ژانويه به جايي که امروز قرار دارد، جهش کرده است. هر کسي که در اوايل سال جاري يا حتي قبل از آن BNB خريد باشد، چشم‌گيرترين سود رمزارزي در سال جاري را ديده است.

صرافي Binance به عنوان يک پلتفرم مبادلاتي، در پي افزايش علاقه جريان اصلي به رمزارزها، در حال رشد است و زنجيره هوشمند آن در خدمت توسعه‌دهندگان است؛ در همين حال، به نظر مي‌رسد توکن سوزي سه ماهه بايننس، شعله‌هاي آتش قيمت BNB را روشن مي‌کند.

در حال حاضر بايننس کوين از نظر ارزش بازار حدود ?? ميليارد دلار است؛ اين باعث مي‌شود تا از اتريوم با ??? ميليارد دلار و بيت‌ کوين با ??? ميليارد دلار، فاصله‌اي طولاني داشته باشد. اما با توجه به اينکه اين رقم در ماه ژانويه کمتر از ? ميليارد دلار بود، اين يک پيشرفت چشمگير محسوب مي‌شود.

دلايل محبوبيت ارز ديجيتال بايننس کوين

همانطور که مي‌دانيد، هرچقدر که تيم توسعه دهنده يک رمز ارز بزرگ‌تر و مشهورتر باشد، اعتماد مردم به آن بيشتر و احتمالا آينده روشن تري نيز در پيش دارد. پشت اين ارز ديجيتال، کمپاني بزرگ بايننس ايستاده است که در حال حاضر بيشترين حجم معاملات در بازار کريپتو را به خودش اختصاص داده است. اين کمپاني بزرگ، با توزيع BNB و تشويق کاربران به استفاده از اين رمز ارز سعي دارد ارزش آن را بيش از پيش بالا ببرد. به مرور زمان، بايننس کوين تبديل به رمز ارز کاربردي اين صرافي شده است؛ به طوريکه براي کار با بسياري از خدمات اين صرافي، يکي از ساده ترين راه ها خريد و استفاده از BNB است.

کارمزد صرافي يکي از اصلي ترين دغدغه ها براي معامله گران است و بايننس، کمترين کارمزد را در معاملات خود لحاظ مي‌کند که همين امر و برخي از ويژگي هاي ديگر اين صرافي، سبب شده که روز به روز به تعداد کاربران آن افزوده و در نتيجه ارزش کلي توکن اين صرافي هم زياد شود. با وجود اينکه در بازار کريپتوکارنسي نمي‌شود با صراحت در مورد آينده يک رمز ارز نظر داد؛ اما بديهي است که آينده بسيار درخشاني در انتظار پرکاربردترين رمز ارز مورد استفاده در محبوب ترين صرافي دنيا باشد.

توکن‌سوزي ارز ديجيتال BNB

اين رمزارز ديجيتالي هر سه ماه يکبار با برداشت ?? درصد از سود خود، يک دسته BNB را دقيقاً با هدف «سوزاندن» خريداري و عرضه آن را کاهش مي‌دهد؛ اين يک دليل اصلي براي رشد قيمت BNB به طور مداوم است و تاکنون هر توکن سوزي موجب افزايش ارزش اين کوين شده است؛ آخرين توکن‌سوزي BNB در آوريل ???? به اتمام رسيد و Binance تقريباً ?.? ميليون BNB به ارزش ??? ميليون دلار را سوزاند.

نحوه خريد بايننس کوين از صرافي

همانطور که در بالا اشاره شد، هر شخصي که قصد خريد ارز ديجيتال BNB يا هر رمزارز ديگري را دارد، مي‌بايست قبل از اين کار با دقت جوانب کار را بررسي کند؛ اگر قصد سرمايه‌گذاري داريد، جاي تعجب نيست که صرافي Binance بهترين مقصد شما براي خريد و معامله BNB است؛ بر اساس گزارش اين صرافي و CoinMarketCap، بيش از ??? جفت رمزاز معاملاتي مختلف را براي BNB ارائه مي‌دهد؛ بنابراين امکان معامله هر ارزي را که در اين صرافي هولد کرده‌ايد داريد. اگر شهروند ايالات‌متحده باشيد، بايد از Binance.US به جاي سايت اصلي Binance استفاده کنيد. همچنين بستر غيرمتمرکز Binance DEX هم BNB را به کاربران خود ارائه مي‌دهد؛ برخي از صرافي‌هاي ديگر مانند FTX ،KuCoin و Gate.io، بايننس کوين را ارايه مي‌دهند.

بازدید : 7
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1402 زمان : 11:13

بيشتر افراد فکر مي‌کنند به يادسپاري گذشته و کارهايي که در آن انجام داده‌اند بسيار مهم است. اما من معتقدم گذشته‌ها گذشته و چيزي که مهم است امروز و آينده شماست.

کاري که در گذشته انجام داده‌ايد نقشي در آينده شما نخواهد داشت. پس بهتر است تمامي حواس خود را بر روي کارها و وقايع امروز خود قرار دهيد و از لحظه‌اي که در آن هستيد لذت ببريد.

در اين مقاله قصد داريم ? روش مناسب براي فراموش کردن حوادث و رويداد‌هاي ناگوار گذشته را بيان کنيم که در آن نقش رفتاردرماني به روش ساده را خواهيد آموخت.

طرز فکر خود را تغيير دهيد:

اگر ذهن شما بر روي موارد منفي تمرکز کند که در گذشته اتفاق افتاده است، زندگيتان در جهتي منفي حرکت خواهد کرد. به ياد داشته باشيد که زندگي شما در جهتي حرکت مي‌کند که افکارتان آن را تعيين کند. به همين خاطر است که افکار مثبت و روحيه بخش تاثير بسيار بزرگي در زندگي هر فرد دارد.

هر چيزي که بر روي آن تمرکز کنيد بر روي احساسات و نحوه زندگي شما نيز تاثير خواهد داشت. به جاي اينکه تمامي تمرکز خود را بر روي افکار منفي قرار دهيد که در گذشته رخ داده است، بهتر است موقعيت جديدي براي خود بسازيد. بازيافت تمامي افکار خود را آغاز کنيد و سعي کنيد افکار مثبت را جايگزين افکار منفي نماييد.

سعي کنيد از جملات مثبتي همچون “من مي‌توانم کارهاي خوبي انجام دهم” ، “من بسيار باهوش هستم” ، “گذشته‌ها گذشته” ، ” هيچ چيزي نمي‌تواند جلوي رشد و موفقيت مرا بگيرد” استفاده نماييد.

زماني که از خواب بيدار مي‌شويد اين جملات مثبت را با صداي بلند تکرار کنيد. خواهيد ديد که در زمان کوتاه حس بسيار خوبي داريد.

رابطه خود را با برخي از دوستانتان قطع کنيد:

هميشه در زندگي ما افرادي وجود دارند که هيچ نقش مثبتي ايفا نمي‌کنند و تنها باعث کند شدن جريان زندگيمان مي‌شوند. در اينگونه موارد قطع کردن رابطه بهترين گزينه است.

براي افرادي که مي‌خواهند افکار منفي را براي هميشه از ذهنشان پاک کنند، رابطه با دوستان منفي نيز بايد قطع شود. بايد خودتان را از اين افراد دور نگه داريد زيرا آن‌ها يادآور خاطراتي هستند که ذهن شما را به گذشته سوق خواهد داد.

وقتي مي‌گويم رابطه را قطع کنيد، منظورم يک جدايي هميشگي و تمرکز بر روي تصورات مثبت و روحيه بخش است. اگرچه انجام اينکار در ابتدا کمي دشوار است اما ارزشش را دارد.

براي خودتان هدف مشخصي تعيين کنيد:

يکي از مهم‌ترين روش‌ها براي فراموش کردن حوادث تلخ گذشته، مشخص کردن يک هدف خاص براي آينده است. بايد با اين حقيقت آشنا باشيد که بروز حوادث ناگوار يا تجارب بد در گذشته به معناي رسيدن به آخر خط نيست.

شما پتانسيل کافي براي دسترسي به نقاط بزرگ در زندگي را داريد. تصور کنيد در آينده کار بسيار بزرگي انجام داده‌ايد، به دانشگاه رفته‌ايد، شغل جديدي کسب کرده‌ايد و به روياي هميشگي خود دست يافته‌ايد. هميشه به تصورات و روياهاي مثبت خود بها دهيد و به فکر رشد و پرورش آن‌ها باشيد.

اين مبحث مهم در چندين مطب در مجله ماوراي سلامت شرح داده شده است.

اهداف کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشيد و براي رسيدن به آن‌ها از برنامه ريزي‌هاي درست و مشورت افراد با تجربه کمک بگيريد.

بخشيدن را ياد بگيريد:

يکي از مسائلي که از لحاظ احساسي و ذهني بيشتر افراد را اذيت مي‌کند، روحيه نبخشيدن است. کينه داشتن نسبت به يک نفر همانند خوردن سم است. در اين حالت اولين نفري که صدمه مي بيند خود شما هستيد. همه ما اينکار را به خاطر خودمان انجام مي‌دهيم اما نمي‌دانيم تنها اتفاقي که رخ مي‌دهد نابود شدن احساسات و روحيه خودمان است.

بهترين راه براي فراموش کردن گذشته ، بخشيدن کسي است که اشتباه و ظلمي در حق شما انجام داده است. اگرچه انجام اينکار در حرف آسان است اما اگر بتوانيد اينکار را انجام دهيد احساس سبکي خواهيد داشت.

روحيه نفرت را با روحيه عشق ورزي و دوست داشتن عوض کنيد. خواهيد ديد اولين نفري که از اين عشق نفع مي‌برد خود شما هستيد.

تحت تاثير قرار دادن ديگران را متوقف کنيد:

آيا تا به حال برايتان پيش آمده که احساس کنيد هيچ کس شما را درک نمي‌کند و هر تصميمي مي‌گيريد نمي‌توانيد آن را عملي کنيد؟ اگر پاسخ شما به اين جواب مثبت است پس آن‌ها چيزي را که شما مي‌بينيد مشاهده نمي‌کنند. شما بدهکار هيچ کسي نيستيد و نياز نيست براي هر تصميمي که مي‌گيريد از ديگران اجازه بگيريد و راي و نظر آن‌ها را نيز بدانيد.

سعي کنيد تاييد گرفتن از ديگران را فراموش کنيد و به خودتان حق زندگي کردن بدهيد. شما نمي‌توانيد همه مردم روي زمين را راضي نگه داريد اين کار غير ممکن است. پس به دنبال انجام کار غير ممکن نباشيد.

اگر بخواهيد همه افراد را راضي نگه داريد تنها اتفاقي که مي‌افتد نا اميدي شماست. اصلا مهم نيست که شما چقدر انسان خوب و دوست داشتني هستيد، هميشه افرادي در اطرافتان خواهند بود که شما را دوست ندارند و کارهايتان را نيز تاييد نمي‌کنند.

اين نيز بخشي از زندگي است پس به فکر خودتان باشيد و از زندگي امروز خود نهايت لذت را ببريد.

بازدید : 7
سه شنبه 16 اسفند 1401 زمان : 11:28

-

لوله کشی آب ساختمان

یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش های هر ساختمان، لوله کشی آب ساختمان است. در ساختمان سازی از لوله های پلاستیکی، سیمانی و فلزی برای لوله کشی استفاده می شود. لوله کشی آب باید به گونه ای باشد که آب گرم و سرد را از مبدا به شیرآلات به صورت یکسان توزیع کند.

روش های لوله کشی آب ساختمان

دو روش برای لوله کشی آب ساختمان وجود دارد که عبارتند از:

لوله کشی آب کلکتوری

در این روش از یک وسیله به نام کلکتور استفاده می شود. در لوله کشی به روش کلکتوری از هیچ اتصالی استفاده نمی شود و لوله کشی به صورت مستقیم از سمت کلکتور به سمت شیرآلات اجرا می گردد. در این روش اجرای آب گرم و سرد ساختمان به صورت مجزا می باشد و این مورد یکی از امتیازهای لوله کشی آب کلکتوری است.

لوله کشی آب انشعابی

یکی از روش های ستنی لوله کشی آب، لوله کشی آب انشعابی می باشد که به منظور انشعاب گرفتن از شیرها از یک سه راهی استفاده می کنند. در قدیم برای لوله کشی آب انشعابی از لوله های آهنی استفاده می کرده اند اما امروزه از لوله های پلیمری استفاده می کنند. این روش به دو صورت لوله کشی انشعابی توکار و لوله کشی انشعابی روکار انجام می شود.

نکات مهم در رابطه با لوله کشی آب ساختمان

برای لوله کشی آب ساختمان از مرحله نصب تا اجرای نهایی نکات و قوانینی وجود دارد که اگر لوله کشی مطابق با این نکات انجام نشود مشکلاتی برا آن پیش می آید. پس رعایت نکات زیر الزامی می باشد.

  • یکی از اصلی ترین و مهمترین موارد در لوله کشی آب ساختمان، رعایت تناسب عمق لوله کشی با عمق بستر لوله کشی می باشد. به عنوان مثال لوله های آب فاضلاب ساختمان باید در مکانی نصب گردند که عمق متوسط داشته باشد یعنی نه عمق آن زیاد باشد و نه سطحی.
  • جنس لوله یکی دیگر از موارد مهم هنگام لوله کشی آب ساختمان است. به عنوان مثال جنس لوله ای که برای آب آشامیدنی استفاده می شود با جنس لوله ای که برای آب فاضلاب ساختمان استفاده می شود متفاوت است.
  • توجه به اندازه قطر لوله نیز مهم می باشد. به عنوان مثال لوله ای که برای لوله کشی فاضلاب ساختمان استفاده می شود باید قطر نسبتا زیادی داشته باشد تا مشکلاتی از جمله گرفتگی و انسداد لوله را به همراه نداشته باشد.
  • یکی دیگر از نکات مهمی که در لوله کشی آب باید مدنظر قرار داد، تاثیرات دمای محیط بر روی لوله ها است. تابش نور مستقیم خورشید و یا سرمای زیاد می تواند بر عمر مفید لوله ها تاثیر بگذارد.
  • در ساختمان های بلند باید از پمپ برای تامین فشار آب لازم استفاده کرد.

لوله کشی فاضلاب ساختمان

یکی از موارد مهمی که در هنگام ساخت ساختمان باید به آن توجه کرد، لوله کشی فاضلاب ساختمان است. اتصالات لوله کشی فاضلاب در مقایسه با اتصالات لوله کشی آب بسیار پیچیده تر می باشند به همین منظور اگر لوله کشی فاضلاب به صورت اصولی و صحیح انجام نشود مشکلاتی را برای ساکنین ساختمان به وجود می آورد.

نکات مهم در رابطه با لوله کشی فاضلاب ساختمان

  • از بست های استاندارد و مخصوص برای نگهداری لوله ها استفاده کنید.
  • به منظور کنترل فشار نقطه ای، یک مقوا تا خورده در زیر لوله قرار دهید.
  • از قرار دادن لوله های پلیمری در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید.
  • کفشوهایی که در تراس یا بالکن قرار دارند را به صورت مستقیم به فاضلاب شهری متصل نکنید.
  • لوله های استاندارد را برای لوله کشی فاضلاب استفاده کنید لوله های استاندارد باید تحمل فشار حداقل 6 اتمسفر را داشته باشند.

خدمات لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب ساختمان توسط تاسیسات نوبهار

تاسیسات نوبهار با سال ها سابقه در زمینه تاسیسات ساختمانی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد. از جمله خدماتی که توسط تاسیسات نوبهار ارائه می گردد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خدمات 24 ساعته لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب ساختمان
  • تعمیر و تعویض اتصالات لوله فاضلاب و لوله آب ساختمان
  • نصب و راه اندازی اولیه لوله کشی ساختمان
  • سرویس لوله کشی ساختمان
  • نصب شیرآلات

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب ساختمان می توانید به صورت رایگان با مشاوران تاسیسات نوبهار در تماس باشید.

بازدید : 6
چهارشنبه 9 آذر 1401 زمان : 13:48

کرم دورچشم را چه موقعي بايد مصرف کرد؟

موارد استفاده از کرم دورچشم يکي از مهم ترين لوازم آرايشي براي بانوان به حساب مي آيد. مراقبت کردن از پوست هميشه از اهميت هاي زيادي برخوردار بوده و سن هرچه بالاتر برود، پوست بيشتر در معرض آلاينده ها و مواد سمي بيرون از بدن قرار ميگيرد که به طبع نياز به مراقبت هم دارد.

شستن صورت به همراه مرطوب نگه داشتن پوست و استفاده از کرم هاي ضدآفتاب جزو معمولي ترين توصيه هاييست که به اکثر بانوان در اين زمينه گفته ميشود تا بتوانند هميشه پوستي شاداب و جذاب داشته باشند.

جنس پوست دورچشم با ساير قسمت هاي پوست بدن متفاوت است و حساسيت بيشتري بايد براي نگه داري آن به خرج داد. اين قسمت نيازمند محصولي متفاوت است که براي رفع تيرگي اطراف چشم بايد بسته به ژنتيک و عوامل محيطي يک محصول درست را انتخاب کرد.

متخصصين زيبايي و سلامت پوست بر اين باور هستند که براي مرطوب نگه داشتن دورچشم توصيه ميکنند تا از کرم مخصوص به خودش استفاده کنيد چراکه مشکلات ناحيه دورچشم ممکن است به گونه اي باشد که مراقبت هاي پس از آنهم مهم و ضروري است.

گاها هم پيش ميآيد که مايعات بين بافت هاي زيرپوست جمع شده و باعث پف دارن شدن برخي از نواحي اطراف ميشوند، کرم دورچشم براي رفع تيرگي اطراف چشم بسته به ژنتيک و ارث دارد و عواملي مثل نورخورشيد، ترکيبات خوني و سن ميتواند در آن تاثيرگذاري داشته باشد.

a3_9d3v.jpg

کرم دورچشم چه فوايدي دارد؟

يکي از هدف هاي اصلي کرم دورچشم را به غير از روشن کردن نواحي مربوط به خودش ميتواند ازبين برنده چروک هاي دورچشم نيز باشد، چراکه با رسانيدن مواد مغذي و مفيد به دورچشم ميتواند يک کمک کننده خوب باشد.

هنگاميکه دنبال کرم دورچشم مناسب پوست خودتان ميگرديد، بهترين موارديکه ميتوانيد پيدا کنيد کرم هاي بدون بو و صدحساسيت است. کرم هاييکه عطر زيادي دارند براي استفاده دورچشم اصلا توصيه نميشوند.

آشنايي با دورچشم جوان کننده

بعضي از کرم هاي دورچشم داراي موارد کافئيني هستند که ميتوانند به صورت موقت باعث سفت شدن پوست اطراف چشم شوند که تاثير سريعتري روي چهره ايجاد ميکند. کافئين باعث بهبود گردش خون شده و پف اطراف چشم را ميتواند کمتر کند.

اگر اينجور کرم ها را قبل از استفاده درون يخچال يا جاييکه سرد هست بگذاريد و بعد از آن براي اطراف چشم استفاده کنيد، ميتواند به راحتي پف را بخواباند. به طور کلي کرم دورچشم در اکثر مواقع حاوي موادي هست که در کرم هاي صورت از آنها نيز استفاده ميشود که تنها ميزان و درصد استفاده شده در هرکدام متفاوت است.

اگر از کرم هايي که براي صورت استفاده ميکنيد که داراي مواد ضعيف هستند و در اطلاعات آنها استفاده براي دورچشم را بلامانع دانسته، مشکلي ايجاد نميکند.

ولي کرم هاي ازبين برنده جوش يا ضدچروک صورت به خاطر داشتن مواد تشکيل دهنده قوي، درصورتيکه براي دورچشم استفاده بشود ميتواند التهاب آور باشد و يا عارضه هاي جديدتري را ايجاد کند.

براي استفاده از کرم دورچشم از چه سني بايد اقدام کرد؟

استفاده از کرم دورچشم زمان مشخصي ندارد و در هرسني ميتوان از آن استفاده کرد چراکه مراقبت هاي پوستي در هر سن و زماني ميتواند مورد توجه قرار بگيرد. منظور از اين مسئله اينست که هر سني را ميتوان براي استفاده از کرم دورچشم شروع کرد و استفاده از آن براي جوانان و نوجوانان دختر مشکلي ايجاد نميکند.

اگر در سنين نوجواني و جواني هستيد، دنبال کرم هايي باشيد که تنها خاصيت مرطوب کنندگي داشته باشد و استفاده از انواع کرم دورچشم، ضد چروک و رفع تيرگي چشم در اين برهه زماني پيشنهاد نميشود.

اگر در حال خواندن اين مطلب بوده و در هر بازه سني هستيد، و از کرم دورچشم استفاده نميکرديد به ديربودن استفاده از آن فکر نکنيد چراکه هر موقع استفاده کنيد ميتواند اثربخش باشد.

هرچه سن بالاتر ميرود، براي استفاده از کرم ضدچروک دورچشم و انواع کرم هاي ضدپيري صورت هيچ موقع دير نيست چراکه حداقل از پيري زودرس پوست در روزها و ماه هاي آينده ميتوانيد جلوگيري لازم را به عمل آوريد که در ساده ترين حالت ممکن، پوست خود را ميتوانيد از راديکال هاي آزاد و مواد مضر در محيط محافظت کنيد.

کرم دورچشم فقط براي استفاده دختران و بانوان نيست، بلکه آقايان هم براي مراقبت هاي پوستي خودشان ميتوانند از اين کرم استفاده کنند. البته بايد اين نکته را هم در نظر گرفت که اگر در سنين بالا قرار داريد، کرم دورچشم ميتواند به عنوان يک معجزه کننده عمل کند و در زمان کوتاهي چين و چروک شما را از بينن ببرد ولي حداقل بدانيد که با تغذيه و محافظت هم ميتوان از چروک شدن بيشتر و آسيب به پوست جلوگيري کرد.

خيلي از افراد در زير پوست هاي خود چربي هايي دارند که به صورت دانه و يا لکه هاي برجسته هستند که بايد بدانيد هيچ کرم دورچشم نميتواند اين چربي ها را به طور کامل از بين ببرد.

کرم دورچشم را از کجا تهيه کنيم؟

برندهاي کرم دورچشم باتوجه به زياد بودن در بازار، بهتر است از جاي معتبر و يا افراديکه قبلا از برند معتبري استفاده کرده و رضايت حاصل شده استفاده کنيد. باتوجه به اينکه در وسايل آرايشي و بهداشتي موجود در بازار هم ميتواند تقلب و فيک وجود داشته باشد، بايد بتوانيد برند اصل و برند فيک را از هم تشخيص دهيد که اين مورد درصورتيکه نميتوان اصل را از غير اصل تشخيص داد ميتوان به کارشناس و مشاور مربوط به خودش واگذار کرد. در فروشگاه اسکين بازار با تنوع محصولات مختلف در زمينه آرايشي و بهداشتي خصوصا خريد کرم دورچشم ميتوانيد به راحتي خريد خود را انجام دهيد.

فروشگاه اسکين بازار ارائه کننده انواع مختلف لوازم آرايشي و بهداشتي بوده که برندهاي معتبر را براي مشتريان خود ارائه ميکند. شما ميتوانيد انواع محصولات دورچشم و ساير لوازم آرايشي را با قيمت مناسب و باکيفيت بالا تهيه و درب منزل خود تحويل بگيريد.

اگر نياز به مشاوره آرايشي و بهداشتي داشتيد، کارشناسان اسکين بازار در کنار شما هستند تا هرگونه سوال در زمينه هاي مختلف آرايشي را جواب داده و به شما در انتخاب بهترين گزينه کمک کنند. همين حالا به فروشگاه اسکين بازار برويد و از محصولات ديدن فرماييد.

منبع : قطره

بازدید : 11
دوشنبه 16 خرداد 1401 زمان : 15:55

از ميلگردها در پروژه‌هاي ساختماني به منظور افزايش استحکام بتن در برابر نيروهاي کششي، برشي و خمشي استفاده مي‌شود چرا که بتن خود به تنهايي به دليل کشساني نبودن در برابر زلزله، لرزش و ضربات مقاومت لازم را نخواهد داشت.اما قيمت اين مقطع فولادي پرمصرف را چگونه مي‌توان محاسبه کرد؟ چه فاکتورهايي در تعيين قيمت ميلگرد نقش دارند؟ در اين مقاله به اين سوالات پاسخ داده خواهد شد.

محاسبه نرخ ميلگرد

وزن ميلگرد تابع مشخصاتي چون سايز، نوع ، کارخانه‌ي سازنده و … است. از طرفي در محاسبه قيمت نهايي بايد قيمت روز اين مقطع فولادي را نيز در نظر داشت. در ادامه اين مقاله تک تک عواملي که به صورت مستقيم و غير مستقيم بر نرخ اين مقطع فولادي تأثير گذارند را بررسي خواهيم کرد:

محاسبه وزن ميلگرد

براي محاسبه‌ي وزن يک ميلگرد بايد فاکتورهاي چون قطر و سايز آن را در نظر بگيريد. از آنجايي که اطلاع از وزن اين مقطع فولادي براي خريد و فروش و استفاده از آن در پروژه‌ها بسيار موردنياز است فرمول‌هايي براي اين کار تعريف شده است. شما مي‌توانيد براي اطلاع از وزن ميلگرد مورد نظر خود به يکي از روش‌ها زير اقدام کنيد:

?- در صورتي که نياز به محاسبه‌ي بسيار دقيق نداريد، و اطلاع از حدود وزن براي شما کافي‌است مي‌توانيد از فرمول زير استفاده کنيد.

در اين فرمول به صورت تقريبي براي هر متر مربع ?? تا ?? کيلوگرم وزن ميلگرد در نظر گرفته مي‌شود.

?- در صورتي که نياز به محاسبه ‌ي دقيق وزن ميلگرد داريد بايد از فرمول زير استفاده کنيد. در اين فرمول وزن به صورت حدودي در نظر گرفته نمي‌شود بلکه با استفاده از جدول ليستوفر و جدول اشتال وزني به صورت دقيق و مشخص تعيين شده و در آن جايگذاري مي‌شود:

روش محاسبه ‌ي دقيق وزن ميلگرد:

براي مثال: وزن يک شاخه ?? متري ميلگرد ?? با فرمول اين چنين محاسبه مي‌شود:

?- فرمول ديگري که مي‌توان براساس آن وزن هر شاخه را به صورت دقيق محاسبه کرد، فرمول زير است:

وزن نهايي = (شعاع (ميليمتر) * شعاع (ميليمتر) * ???? * ???? / ????) * طول

(ميليمتر)عدد ??? در فرمول بالا وزن مخصوص فولاد است.

?- اگر از گريد و سايز محصول خود اطلاع داريد، مي‌توانيد به جدول اشتال وزني و يا جدول ليستوفر مراجعه کرده و وزن يک متر را مشاهده نماييد.

?- هر کارخانه توليد کننده نيز جدول وزني براي توليدات خود تدوين مي‌کند که مي‌توانيد به آن مراجعه کرده و وزن ميلگرد خود را براساس مشخصات در آن بيابيد.

کارخانه سازنده:

يکي ديگر از عواملي که در تعيين قيمت اين مقطع فولادي نقش دارد، برند کارخانه توليدي است. در ميان کارخانجات توليدي در ايران، محصولات کارخانه ذوب آهن اصفهان از کيفيت بالاتري برخوردار هستند. کيفيت بالاتر محصولات ذوب آهن اصفهان موجب شده است که ميزان تقاضاي ميلگرد اين کارخانه در بازار بالاتر باشد و در نتيجه قيمت آن را افزايش دهد.
علاوه بر کيفيت، آلياژي که هر کارخانه براي توليد خود انتخاب کرده و به کار مي‌گيرد، نيز متقاوت است. آلياژهاي مختلف ممکن است در يک سايز يکسان وزن‌هاي متفاوتي را به آن بدهد.
قطر اسمي کارخانجات مختلف نيز ممکن است ? تا ? ميليمتر با مقدار مشخص شده در استاندارد اختلاف داشته باشد و همين ? تا ? ميليمتر اختلاف، وزن اين مقطع فولادي را به اندازه‌ي قابل مشاهده‌ي دستخوش تغييرات خواهد کرد.
جهت اطلاع از قيمت ميلگرد توليد شده در کارخانجات مطرح داخلي مي‌توانيد با شماره‌ي: ?????-??? تماس بگيريد.

نرخ روز ميلگرد :

عامل مهم ديگري که قيمت اين مقطع فولادي را تعيين مي‌کند قيمت و نرخ روز ميلگرد است. قيمت روز انواع محصولات فولادي متأثر از نرخ پايه بازار آهن و فولاد کشور تغيير مي‌کند.
قيمت روز شمش فولادي به عنوان ماده‌ي اوليه، نسبت عرضه و تقاضاي موجود در بازار، قيمت جهاني فولاد، قيمت روز انرژي، سياست‌هاي داخلي، سياست‌هاي کشورهاي خارجي، تورم و … تعيين مي‌شود و بر تک تک محصولات فولادي اثر مي‌گذارد. شما مي‌توانيد جهت اطلاع از آخرين قيمت‌ انواع مقاطع فولادي در بازار با شماره‌ي: ?????-??? تماس بگيريد.

تهيه مقاطع فولادي با بهترين قيمت

براي خريد ميلگرد بهتر است به سراغ مراکز معتبر و با سابقه برويد. چرا که چنين مراکزي به دليل ارتباط مستمر با کارخانجات از قيمت روز محصولات فولادي مرتباً و به طور دقيق اطلاع پيدا مي‌کنند. همچنين اين مراکز به دليل ارتباط مستقيم با کارخانجات توليدي، قيمت‌هاي مناسبتري را به شما پيشنهاد خواهند دارد.
يکي از بزرگترين و معتبرترين مراکز فروش مقاطع فولادي، آراد آهن است. بازرگاني آرادآهن با بيش از دو دهه سابقه محصولات فولادي توليد شده توسط کارخانجات مطرح داخلي را با بهترين قيمت ممکن به دست مشتريان خود در هر نقطه از کشور مي‌رساند.
جهت اطلاع از شرايط ويژه فروش انواع مقاطع فولادي در بازرگاني آراد آهن با شماره‌ي: ?????-??? تماس حاصل فرماييد.

منبع : آمازينگ

بازدید : 20
سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 زمان : 9:36

اصول نگهداري از بونساي در منزل

بونساي گياه حساسي است و به مراقبت و توجه بسياري نياز دارد. اگر به نگهداري از بونساي در منزل علاقه‌مند هستيد، در اين مطلب اصول اينکار را مي‌آموزيد.

بونساي يک اثر هنري زنده

استفاده از بونساي در طراحي فضاي سبز داخلي به فضا روح و اصالت مي‌دهد. اينکه بونساي از کجا آمده و چگونه پايش به خانه‌هاي ما باز شده را بايد در قرن 14 ميلادي و در ژاپن جستجو کرد. بونساي در لغت به معناي "کاشته شده در ظرف" است. در گذشته به دليل وقت‌گير و زمان‌بر بودن پرورش بونساي تنها قشر مرفه جامعه به آن دسترسي داشتند. اما امروز خوشبختانه همه مي‌توانند اين هنر درختکاري را ياد بگيرند. امروز حتي خريد بونساي هم کار بسيار راحتي است. کافي است يک فروشگاه آنلاين گل و گياه پيدا کنيد و يا به نزديک‌ترين باغ گل سري بزنيد. در آن صورت مي‌توانيد بونساي موردعلاقه خود را خريداري کنيد.

مهم‌تر از داشتن يک بونساي، خوب نگه‌داشتن آن است. پيش‌آمده که يک بونساي بسيار سرحال و شاداب را به دست مشتري داديم. اما در کمتر از يک هفته گياه دچار ريزش برگ شديد و يا زردي برگ شده. به دليل حساسيت بالاي بونساي، پيش از خريد بايد انواع بونساي را به‌خوبي بشناسيد. بعد باتوجه به شرايط محل نگه‍داري از بونساي بهترين گزينه را انتخاب کنيد. براي نگهداري از بونساي بايد وقت کافي اختصاص دهيد تا يک درختچه مينياتوري هميشه سرزنده داشته باشيد. در ادامه درباره اصول نگهداري از بونساي بيشتر صحبت خواهيم کرد.

روش صحيح آبياري براي نگهداري از بونساي

يکي از نکات مهم در نگهداري از بونساي شيوه صحيح آبياري آن است. براي داشتن درختچه بونساي شاداب، اجازه ندهيد گياهتان تشنگي بکشد. ميزان دقيق آبياري بونساي وابسته به نوع آن، جنس خاک، شرايط محيط و ... است. بهترين يادآور براي اينکه بدانيد زمان آبياري بونساي رسيده يا نه بررسي خشکي خاک گلدان آن است. با يک چوب خاک رويي را کنار بزنيد. اگر اثري از رطوبت نبود يعني بونساي شما کم‌کم تشنه شده و به آبياري نياز دارد.

براي برخي سؤال است که در چه ساعتي از روز بهتر است به بونساي خود آب دهند؟ زياد درگير چنين مسائلي نشويد چون براي درختچه بونساي شما تفاوت چنداني ندارد. همين‌که تعادل دمايي آب را رعايت کنيد و به‌موقع آبياري را انجام دهيد کفايت مي‌کند. براي آبياري بونساي به يکي از دو روش زير عمل کنيد:

  • روش اول: آبي را که از قبل کنار گذاشتيد را کم‌کم در گلدان بونساي بريزيد و مواظب باشد خاک را جابه‌جا نکند. آن‌قدر اين کار را انجام دهيد تا آب همه گلدان را فرابگيرد و آب اضافي از انتهاي گلدان خارج شود.
  • روش دوم: گلدان بونساي را که زمان آبياري آن فرارسيده برداشته و در يک ظرف آب قرار دهيد. اندازه ظرف به‌گونه‌اي باشد که آب تا لبه گلدان برسد اما با سطح خاک تماس پيدا نکند. با اينکار گلدان از سوراخ‌هاي زيري شروع به جذب آب مي‌کند. اگر حباب‌هاي ريزي روي سطح آب مي‌بينيد يعني همه‌چيز درست پيش مي‌رود. تا زماني که حباب‌ها محو شوند گلدان را در ظرف آب نگه‌داريد.

نور مناسب براي نگهداري از بونساي

نياز نوري در انواع بونساي باهم تفاوت دارد. پيش از خريد بونساي توجه کنيد که گونه موردنظر شما چه اندازه نور احتياج دارد. بعضي انواع بونساي مخصوص فضاي باز هستند و با نور کامل آفتاب خو گرفته‌اند مانند:

  • بونساي کاج
  • بونساي سرو خزنده (جوني پروس)

گونه‌هاي ديگري از بونساي را مي‌توان يافت که هواي آزاد دوست دارند اما با نور مستقيم ميانه‌اي ندارند. اين گونه‌هاي بونساي را مي‌توانيد در فضاي باز اما در سايه يا در معرض نور غيرمستقيم آفتاب قرار دهيد. معمولاً گوشه تراس يا بالکن هم فضاي خوبي براي نگهداري از بونساي نيمه سايه دوست است. خصوصاً اگر قصد ايجاد يک تراس سبز پر از گل و گياه داريد، استفاده از بونساي را فراموش نکنيد. در درختچه‌هاي زير، قرار گرفتن در هواي آزاد با نور غيرمستقيم رشد گياه و ضخامت شاخه را تقويت مي‌کند.

  • بونساي افرا ژاپني
  • بونساي آزاليا

در پرورش و نگهداري از بونساي، تأثير نور را دست‌کم نگيريد. نور کمتر از نياز گياه، باعث مي‌شود گياه خود را به سمت بالا بکشد. ساقه‌هاي نازک و شکننده و رنگ بي‌روح برگ‌ها از عواقب کم نوري گياه بونساي خواهد بود. همچنين توصيه مي‌شود، هرچند وقت يک‌بار گلدان بونساي را بچرخانيد تا همه بخش‌هاي گياه به‌طور موازي رشد کنند.

رطوبت مناسب براي نگهداري از بونساي

همان‌طور که اشاره کرديم انواع بونساي با عادات و اصول نگهداري متفاوت وجود دارند. اما مي‌توان گفت که شرايط ايدئال براي تعداد زيادي از انواع بونساي، آب‌وهواي گرم و مرطوب است. حفظ رطوبت محيط براي گونه‌هاي رطوبت دوست حياتي است. اگر نمي‌خواهيد گياه بونساي شما يک‌شبه دچار خشکي و مرگ شود، اين موضوع را دست‌کم نگيريد. براي حفظ رطوبت بونساي مي‌توانيد از جزيره استفاده کنيد.

ايجاد جزيره مصنوعي يک روش عالي براي تأمين رطوبت گياه بونساي است. اگر در منطقه آب‌وهوايي خشکي زندگي مي‌کنيد و علاقه به خريد بونساي داريد براي بونساي خود جزيره بسازيد. ايجاد جزيره به شما امکان نگه‌داري از انواع بونساي در منزل را مي‌دهد. براي ساخت جزيره، يک سيني گود برداشته و با ريگ و سنگ کوچک کف آن را بپوشانيد. سيني را با آب پر کنيد و گلدان بونساي را روي آن مستقر کنيد. بخار شدن تدريجي آب باعث ايجاد محيطي مرطوب در اطراف گلدان بونساي شما مي‌شود. فراموش نکنيد قبل از خريد بونساي درباره نياز رطوبتي آن تحقيق کنيد. ايجاد جزيره خصوصاً در فصل زمستان که رطوبت هوا کاهش ميابد بسيار کارگشا خواهد بود.

خاک مناسب در نگهداري از بونساي

گفتيم که بونساي گياه بسيار حساسي است و کوچک‌ترين اهمال‌کاري در نگهداري از بونساي باعث از دست دادن آن مي‌شود. اگر به افزايش طول عمر گياه بونساي خود علاقه داريد در اولين قدم بستر رشد مناسبي براي آن تهيه کنيد. انتخاب خاک مخصوص بونساي بايد بر اساس گونه و خانواده آن انجام شود. مي‌توان ادعا کرد هر دسته از انواع بونساي به خاک و کود متفاوتي نياز دارد. پس هنگام خريد بونساي از فروشنده مشورت بگيريد. خاک مخصوص بونساي بايد شرايط زير را داشته باشد:

  1. بتواند ميزان آب موردنياز بونساي را در خود حفظ کند
  2. زهکشي مناسبي داشته باشد و آب اضافي را به‌سرعت دفع کند
  3. امکان تغذيه گياه با مواد معدني موردنياز را داشته باشد
  4. اکسيژن‌رساني به گياه را به‌خوبي انجام دهد

کود مناسب در نگهداري از بونساي

اينکه آيا گلدان بونساي شما به کود نياز دارد يا خير سؤال صحيحي نيست. اگر مواد معدني موردنياز بونساي به‌موقع تأمين شود، گياه به‌اندازه کافي شادابي خواهد داشت. اما معمولاً مدتي پس از خريد گلدان بونساي به دليل آبياري مکرر مواد معدني خاک از دست مي‌رود. ازآنجاکه خاک گلدان بونساي بسيار سبک است، مواد معدني موردنياز گياه سخت به ريشه مي‌رسند. در اين شرايط گياه دچار فقر غذايي مي‌شود که با کود دهي يا تعويض خاک مي‌توان آن را جبران کرد.

در کود دهي بونساي به فصل رشد گياه توجه داشته باشيد. معمولاً در انواع بونساي فصول رشد متفاوت است. در غالب موارد بهار تا پاييز زمان مناسبي براي دادن کود بونساي محسوب مي‌شود.

روش صحيح هرس کردن در نگهداري از بونساي

m7_dcn3.jpg

يکي از مهم‌ترين اصول نگهداري از بونساي شيوه هرس کردن برگ‌ها و شاخه‌هاي آن است. اگر خود به پرورش بونساي مشغوليد اهميت اين موضوع را به‌خوبي درک مي‌کنيد. اگر هم خريد بونساي انجام داده‌ايد يا قصد خريد آن را داريد، به دنيست اصول هرس درختچه بونساي را ياد بگيريد. بعد از مدتي از خريد بونساي به دليل رشد گياه ممکن است ظاهر آن دچار به‌هم‌ريختگي شود. اگر ندانيد چگونه هرس گياه را انجام دهيد به دردسر بزرگي مي‌افتيد.

هرس کردن خصوصاً در درختچه بونساي فرآيند بسيار لذت‌بخش و آرامش بخشي دارد. ما عمل هرس بونساي را براي حفظ زيبايي درختچه در زمان رشد انجام مي‌دهيم. حتماً شنيده‌ايد که هرس برگ درختان باعث تشويق آن‌ها به رشد بيشتر مي‌شود. اين درباره بونساي نيز کاملاً صحيح است.

اين‌که به يک گياه شکل دهيد يا شکلي که در قلب يک درختچه بونساي نهفته را بيرون بکشيد، هم نوعي از هنر است و هم يک روش تخليه روحي براي شما. براي اجراي ايده سبز خود شکي به دلتان راه ندهيد. براي هرس بونساي از قيچي مخصوص باغباني کمک بگيريد. جدا کردن شاخه‌هاي مرده و شاخه‌هايي که رشد بد يا خارج از طرح موردنظرتان دارند را در اولويت قرار دهيد. با کمک سليقه و توجه به شکل ظاهري گلدان بونساي خود، عمل هرس را انجام دهيد. درنهايت سعي کنيد از وقت گذراندن با درختچه بونساي خود حسابي لذت ببريد.

منبع: سايت کلان نيوز

بازدید : 14
يکشنبه 4 ارديبهشت 1401 زمان : 10:08

معرفي انواع هارد با رابط SATA3

شرکت سيگيت هاردديسکي به نام SkyHawk ST8000VX008

به بازار عرضه کرد که بصورت داخلي و با استفاده از رابط SATA3.0 به کامپيوتر دسکـتاپي شما به آساني متصل مي شود ، همـچنين اين هارد مي تواند تا ظرفيت ? تـرابايت اطلاعات را در خود جاي دهد .

SAT3.0

? بيشترين سرعتي که با استفاده از رابط SATA3.0 مي توان تجربه کرد ، ميزان ? گيگابيت بر ثانيه مي باشد .

سايز هد در اين هارد برابر با ?.? اينچ بوده و در گروه هارد ديسک هاي اينترنال قرار ميگيرد . اندازه ي حافظه بافر يا کش در SkyHawk ST8000VX008 مساوي با ?? مگابايت بوده که مقدار مناسبي براي هاردديسک اينترنال با اين ظرفيت مي باشد .

ميانگين زمان ما بين خطاها (MTBF) در هاردديسک اينترنال سيگيت مدل Sky Hawk ST8000VX008 مساوي با يک ميليون ساعت مي باشد .

اگر ميخواهيد اطلاعات خود را ذخيره کنيد که از سرعت بالايي برخوردار باشد، هاردديسک اينترنال Sky Hawk ST8000VX008 موردي مناسب براي خواسته ي شما خواهد بود.

هارد ديسک هاي SkyHawk

? هاردديسک هاي سري SkyHawk، براي سيستم هاي امنيتي و دستگاه هايي که ضبط کننده ي تحت شبکه (NVR-DVR) هستند ، توليد شده اند .

همچنين اين سري از محصولات که در شرکت سيگيت توليد مي شوند به فناوري Image Perfect داراي قابليت ضبط تصاوير بصورت ?? ساعته مي باشد .

بار کاري در اين هارد ديسک مساوي ??? ترابايت در سال مي باشد که سبب مي شود عمر مفيد اين دستگاه ها حدود سه برابر هارد ديسک هاي معمولي شود .

مشخصات فني

Segate SkyHawk ST8000VX008 Internal Hard Drive

مشخصات فيزيکي

ابعاد :??.? * ???.? * ???.? ميليمتر

وزن : ??? گرم

مشخصات فني

نوع رابط : SATA3.0

سايز هد : ?.? اينچ

بافر ( حافظه کش ) : ?? مگابايت

سرعت انتقال داده ها : با رابط SATA3 تا ? گيگا بيت بر ثانيه

ميانگين زمان بين خطاها (MTBF) : ?.???.???ساعت

درجه حرارت : ? تا ?? درجه سانتي گراد در حالت عملياتي

?? تا ?? درجه سانتي گراد در حالت غير عملياتي

توان مصرفي : ?.? وات در حالت فعال

? وات در حالت Idle

?.? وات در حالت استند باي

ساير امکانات : مقاوم در برابر دماي بالا و رطوبت

پشتيباني از ATA

تکنولوژي Image Perfect با قابليت ضبط تصاوير بصورت ?? ساعته

  1. هايک ويژن
  2. دوربين مداربسته هايک ويژن
  3. دوربين مدار بسته هايک ويژن
  4. انواع دوربين مداربسته

بازدید : 9
پنجشنبه 1 ارديبهشت 1401 زمان : 11:06

دوربين مداربسته Dark Fighter هايک ويژن / HLC در دوربين مداربسته

استفاده از سيستم هاي امنيتي در سرتاسر جهان و به ويژه شهرهاي بزرگ، از نيازهاي اساسي محسوب مي شود. از طرفي بيشتر جرايم در شب و محيط هاي تاريک اتفاق مي افتد. بهبود کيفيت تصوير در طول ساعات شب، يکي از مهمترين چالش هاي صنعت نظارت تصويري است. در همين راستا شرکت Hikvision دوربين هاي سري Dark Fighter خود را با رويکردي ترکيبي ارائه کرده است. در اين رويکرد از يک سنسور تصوير بزرگتر، لنزي با طراحي بهتر و همچنين چندين تکنولوژي پيشرفته استفاده شده است. در ادامه به شرح اجزاي تشکيل دهنده دوربين مداربسته هايک ويژن از نوع دارک فايتر مي پردازيم.

عملکرد دوربين Dark fighter

نور و روشنايي در آنچه ما مي بينيم نقش پر اهميتي دارد. به گونه اي که با کاهش نور و تاريک شدن محيط از ميزان جزئيات قابل رويت کاسته مي شود. دوربين هاي مداربسته نيز براي ثبت تصاوير واضح نياز به نور و روشنايي دارند. Lux به واحد روشنايي اشاره دارد و نور موجود در شب معمولا کمتر از پنج لوکس است. به طور کلي، در نور کم، کيفيت تصاوير به شدت افت مي کند. توليد کنندگان با استفاده از روش هاي مختلفي همچون، کاهش سرعت شاتر، استفاده از سنسورهاي بزرگتر و يا لنزهاي با کيفيت تر سعي در ارائه راه حل داشته اند. همواره آنها کوشيده اند تا کيفيت تصاوير در شب يا نور کم را بهبود بخشند. از سوي ديگر، شرکت هايک ويژن معتقد به افزايش کيفيت تصاوير از طريق بالا بردن کيفيت تک تک اجزاي تشکيل دهنده يک دوربين مدار بسته است.

لنزهاي DARKEYE در دوربين مداربسته Dark Fighter هايک ويژن

  • سنسورهاي پيشرفته

سنسور تصوير اجزاي اصلي تشکيل دهنده يک دوربين مدار بسته است. کيفيت سنسور تعيين کننده کيفيت تصوير، به ويژه در محيط کم نور است. دوربين مداربسته Dark Fighter هايک ويژن مجهز به سنسورهاي تقريبا ½ اينچي با طراحي خاص هستند. اين سنسورها داراي حساسيت بيشتري نسبت به نور، نسبت S/N بالا دارند. همچنين دامنه WDR در آنها گسترده تر است. اندازه يک پيکسل از اين سنسور تقريبا دو برابر بزرگتر از يک سنسور معمولي است. در نتيجه آن تا حد زيادي مقادير نور دريافتي را بهبود مي بخشد، که يکي از فاکتورهاي مهم در عملکرد دوربين در نور کم است.

  • لنزهاي غير کروي

يک لنز استاندارد در دوربين مداربسته شامل چندين لنز کروي است. لنزهاي کروي به دليل شکل خاصشان ممکن است باعث ايجاد اختلال در تصوير شوند. در دوربين مداربسته Dark Fighter هايک ويژن از لنزهاي غير کروي استفاده شده است. ساختار اين لنز ها باعث مي گردد تا لنز بتواند نور را از نقاط مختلفي از سطح خود پردازش کند. در نهايت برآيند آنها را به صورت دقيق تري متمرکز مي سازد. اين امر منجر به افزايش کيفيت تصاوير در دوربين دارک فايتر مي گردد. با استفاده از تنها يک لنز غيرکروي به جاي چندين لنز کروي، دوربين DarkFighter توانسته مشکل وجود نويز در تصوير را حل کند. عمليات انتقال نور و در نتيجه روشنايي تصوير در هنگام شب به طرز چشمگيري ارتقا يابد.

  • پوشش چندين لايه ضد انعکاس لنز

سطح لنز DarkEye با چندين لايه پوشش ضد انعکاس پوشيده شده است. اضافه نمودن چنين پوشش چند لايه مي تواند شدت رفلکشن نور از سطح آن را تا مقادير زير 3 درصد کاهش دهد. اين امر همچنين منجر به اثر ضد انعکاسي نسبت به طيف نوري مادون قرمز (> 700) نيز مي گردد. تکنولوژي اين پوشش چند لايه مي تواند قابليت انتقال نور در لنز را به حداکثر برساند. همچنين ميزان انعکاس نور را (براي هر دو نور مرئي و مادون قرمز) به زير 0/5 درصد مي رساند. با وجود اين تکنولوژي، کيفيت تصوير در نور کم بهبود يافته و از تأثير آلودگي نوري خودروها و چراغ هاي خيابان و ساير هاله هاي نوري موجود در تصاوير ممانعت مي کند. به طور همزمان نيز، از آنجا که کيفيت انتقال نور مادون قرمز نيز افزايش يافته است، ديگر نيازي به افزايش قدرت LED هاي IR نيست.

  • ديافراگم فوق العاده بزرگ

ديافراگم دوربين مدار بسته يک فاکتور مهم و کليدي است که بر روشنايي تصوير تاثير مي گذارد. هرچه ديافراگم بزرگتر باشد نور بيشتري در يک زمان معين به سنسور مي رسد. لنزهاي ثابت هايک ويژن ديافراگم بزرگتري دارند (در بعضي موارد به اندازه ƒ/0.95 هم مي رسد) که تصاويري با کيفيت بسيار بالا با نويز کمتر و جزئيات بيشتر ارائه مي دهند. هايک ويژن براي اطمينان از اينکه فيلم گرفته شده روشن و با جزئيات و نويز بسيار کم است، از ديافراگم بسيار بزرگ استفاده کرده است.

همانطور که در زير نشان داده شده است، فيلم با ديافراگم کوچکتر (سمت چپ) تاريک است و جزئيات کمي ديده مي شود. با اين حال، با ديافراگم بزرگ (راست)، تصوير روشن و واضح است. وقتي فاصله کانوني در لنزهاي وريفوکال افزايش مي‌يابد، ديافراگم معمولاً کاهش مي‌يابد و کيفيت تصوير را کاهش مي‌دهد. با اين حال، هايک ويژن تضمين مي کند که اين مورد با ديافراگم بزرگ رخ نمي دهد. هنگامي که فاصله کانوني تنظيم مي شود، ديافراگم همان مقدار را حفظ مي کند و تصوير به همان اندازه روشن مي ماند.

فناوري هاي پردازش سيگنال تصوير خود تطبيقي (ISP)

تکنولوژي خودکار افزايش کيفيت تصاوير غير خطي

سنسور دوربين مدار بسته سيگنال اپتوالکتروني (نور الکترونيکي) را به صورت خطي ارسال مي کند. در حالي که چشم انسان نور را به صورت غير خطي دريافت مي کند. دوربين مداربسته Dark Fighter هايک ويژن قادرند از طريق تنظيم غيرخطي منحني گاما سيگنال تصاوير را مشابه با مکانيسم موجود در چشم انسان تغيير دهند. براي درک بهتر موضوع بايد بدانيد که اين تکنولوژي غيرخطي بر مبناي ميزان روشنايي يا Illumination است. اين تکنولوژي از منحني گاما جهت افزايش کيفيت و جزئيات بيشتر در تصاوير در محيط هاي کم نور استفاده مي کند. پارامتر روشنايي تعيين کننده منحني گاما است. روشنايي هاي مختلف با مقادير مختلفي مطابقت دارند، بنابراين مي توانند بهترين منحني گاما را ايجاد کنند. هنگامي که دوربين در يک محيط تاريک قرار دارد، منحني گاما به طور خودکار منجر به افزايش روشنايي در محيط مي گردد.

  • تکنولوژي Multiexposure

زماني که يک دوربين مدار بسته در محيط تاريک قرار دارد، نور کم اغلب موجب کاهش بار الکتروني بر روي سنسور و کاهش نسبت S/N مي شود. براي افزايش روشنايي تصوير و شدت سيگنال، دوربين هاي DarkFighter هايک ويژن از تکنولوژي Multi-exposure استفاده مي کنند. اين تکنولوژي انباشت شارژ الکتريکي را بر روي سنسور افزايش مي دهد. به عبارت ساده تر هايک ويژن فناوري نوردهي چندگانه را در اين دوربين هاي امنيتي پياده سازي کرده است. اين فناوري داراي يک الگوريتم تنظيم خودکار است که مشابه بينايي انسان عمل مي کند.

کاهش نويز تصوير به طور سخت افزاري

علاوه بر کاهش نويز به صورت نرم افزاري، هايک ويژن از تکنولوژي رفع کامل فرکانس استفاده کرده است. يک روش کاهش نويز سخت افزاري که مشابه کاهش نويز نرم افزاري است. اين فن آوري مانع از تاثير نويز بر سنسور شده، در نتيجه منجر به يک سيگنال تصويري بدون نويز در محيط کم نور مي شود.

استفاده از شيشه هاي ضد مه و گرد و غبار

براي اطمينان از داشتن تصوير با کيفيت در شب، از شيشه هاي ضد مه در ساختار دوربين استفاده شده است. اين شيشه ها از چندين لايه تشکيل شده اند. پوشش ها هيدروفيل (آب دوست) بوده و سطح لايه ها را از بخارات موجود در هوا پاک مي کنند.

دوربين هاي DarkFighter با کاهش نويز، حجم فايل هاي مربوط به تصاوير را کاهش داده و شرايط فشرده سازي و ذخيره آنها را آسانتر مي سازد. در نهايت، ساير تکنولوژي هاي موجود در دوربين هاي DarkFighter که در بالا نيز ذکر گرديد زمينه ارائه تصاوير رنگي، روشن، و با کيفيت را در شب فراهم مي کنند. با استفاده از فن‌آوري‌هاي پيشرفته هايک‌ويژن و ترکيب با پياده سازي سخت‌افزار پيچيده، طيف وسيعي از سيستم‌هاي نظارتي مداربسته DarkFighter با عملکرد استثنايي 24/7 ايجاد شده است.

هايک ويژن

نصب دوربين مدار بسته

HLC در دوربين مداربسته

اصطلاح HLC در دوربين مداربسته مخفف عبارت highlight compensation است. اين مکانيزم يکي از مکانيزم هاي بهبود دهنده تصوير است که از آن براي افزايش کيفيت تصوير در محيطهاي با نور نامتعارف استفاده مي شود.

HLC چطور کار مي کند؟

از مکانيزم HLC زماني استفاده مي شود که منبع نوري با نور زياد در قسمتي از تصوير وجود داشته باشد در حالي که نور در بقيه تصوير کم است. اين مکانيزم به صورت الکترونيکي نور منبع را کمتر کرده و با بيشتر باز کردن ديفراگم دوربين امکان گرفتن تصوير بهتر از ديگر نقاط تصوير را فراهم مي کند. از HLC معمولا براي جبران مشکل به وجود امده به وسيله منابع نوري مصنوعي مانند لامپ يا چراغ خودرو استفاده مي شود.

تفاوت HLC و BLC در چيست؟

(براي اطلاعات بيشتر به مطلب BLC در دوربين مداربسته مراجعه کنيد)

BLC و HLC هر دو از مکانيزم مشابهي استفاده مي کنند. HLC براي پوشاندن نور در نقاطي که نور زيادي در تصوير دارند استفاده مي شود در حالي که BLC براي جبران نور زياد در يک سطح پس زمينه استفاده مي شود.

تياندي

اسپليتر دوربين مداربسته

بازدید : 33
شنبه 28 اسفند 1400 زمان : 18:03

a1_b5ra.jpg

اگر به دنبال بهترین سایت برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی هستید، با ما در این مطلب همراه باشید.

ابتدا برای این که بتوانیم بهترین سایت دانلود فیلم و سریال را انتخاب کنیم، باید بدانیم که بهترین سایت چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های بهترین سایت دانلود فیلم و سریال:

- دارای آرشیویی بروز و قدرتمند از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- دارای دسته‌بندی کاربردی جهت دسترسی سریع به ژانر مورد علاقه

- دارای توضیحات و اطلاعات کامل از فیلم و سریال

- دارای رده بندی سنی

- دوبله فارسی و سانسور بودن فیلم‌ها و سریال‌ها

- فیلم‌ها و سریال‌ها باید دارای بالاترین و بهترین کیفیت باشند

- داراری تصاویر، تریلر یا تیزر از فیلم و سریال

- رایگان بودن فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- نیم بها بودن ترافیک دانلودی

- سریع، بروز و قدرتمند بود سایت

بهترین سایت:

حال کدام سایت دانلود فیلم و سریال وجود دارد که تمامی ویژگی‌های ذکر شده در بالا را یکجا داشته باشد؛ بله، همتا مووی بهترین سایت دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی با لینک مستقیم و ترافیک نیم بها است که دارای آرشیو بزرگ و قدرتمند از جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی همراه با دسته بندی کاربردی و طراحی ساده و کاربرپسند برای دسترسی سریع به محتوای مورد نظر می‌باشد. به جرات می‌توان گفت که وبسایت همتا مووی نه تنها جزء بهترین سایت‌های دانلود فیلم و سریال ایران بلکه جزء برترین سایت‌های فارسی زبان ایران و جهان است.

بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی:

یکی از محبوب و پر طرف‌دار‌ترین خدمات وبسایت همتا مووی که دارای آرشیویی بروز و قدرتمند، دسته‌بندی کاربردی، توضیحات و اطلاعات کامل، رده بندی سنی و دیگر موارد ذکر شده، بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان جهان است که جدیدترین فیلم‌های سینمایی خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی:

اگر علاقه‌مند سریال‌های خارجی هستید و دوست دارید در کنار خانواده جدیدترین سریال‌های روز دنیا را با دوبله فارسی حرفه‌ای مشاهده کنید، قطعا وبسایت همتا مووی با دارا بودن آرشیویی بروز و قدرتمند می‌تواند به تنهایی شما را از مراجعه و گشت گذار در اینترنت به جهت پیدا کردن سریال دوبله فارسی بی‌نیاز کند؛ زیرا سایت همتا مووی بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان دنیا است که جدیدترین سریال‌های خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی:

اولین، برترین، بزرگ‌ترین و بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی با آرشیویی از جدیدترین فیلم‌های ایرانی در همه ژانرها، رایگان سایت همتا مووی می‌باشد. لازم به ذکر از که شما می‌توانید فیلم‌های ایرانی را در وبسایت همتا مووی با لینک مستقیم رایگان و ترافیک نیم بها دانلود نمایید.

به طور کلی وبسایت همتا مووی بهترین وبسایت ایرانی دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی می‌باشد که دارای محتوای مناسب برای خانواده‌های ایرانی و فارسی زبان می‌باشد که تمامی خدمات آن به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود. برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی کافی است تا آدرس دامنه hamtamovie.asia را در مرورگر خود وارد کنید یا نام همتا مووی را در موتور جستجوی گوگل تایپ کنید تا وارد رایگان سایت همتا مووی شوید.

بازدید : 12
پنجشنبه 26 اسفند 1400 زمان : 6:51

استارلينک در اوکراين فعال شد

در طي حمله روسيه به اوکراين، اينترنت اين کشور نيز دچار اختلال شده و کاربران در اين کشور نمي‌توانند به راحتي به فضاي آنلاين دسترسي پيدا کنند.

همين امر سبب شد وزير تحول ديجيتال اوکراين نيز از ايلان ماسک بخواهد که اينترنت ماهواره‌اي استار لينک را در اين کشور فعال کند. همچنين ايلان ماسک به چنين درخواستي جواب مثبت داده و اينترنت استارلينک در اين کشور فعال شده است.

وزير تحول ديجيتال اوکراين نيز در طي چند ساعت اخير در صفحه توييتري خود چنين درخواستي را از ماسک کرده بود:

در حالي که تلاش مي‌کني در مريخ کلوني بسازي، روسيه در تلاش براي اشغال اوکراين است. در حالي که موشک‌هاي شما با موفقيت از فضا فرود مي‌آيند، راکت‌هاي روسي به غيرنظاميان حمله مي‌کنند. از شما مي‌خواهيم ايستگاه‌هاي استار لينک را براي اوکراين فراهم کنيد

فعالسازي اينترنت ماهواره‌اي استارلينک در اوکراين

s3_ebzj.jpg

ايلان ماسک در پاسخ به توييت ميخائيلو فدوروف، وزير تحول ديجيتال اوکراين از فعالسازي استارلينک در اين کشور خبر داده و گفته است ترمينال‌هاي بيشتري را به اوکراين نيز ارسال مي‌کند.

سرويس استارلينک اکنون در اوکراين فعال است. ترمينال‌هاي بيشتري در راه اين کشور قرار دارند.

همانطور که مي‌دانيد، براي دسترسي به اينترنت ماهواره‌اي استارلينک به تجهيزات ويژه‌اي يا گيرنده نياز است. به همين دليل ايلان ماسک علاوه بر اعلام فعالسازي سرويس اينترنت ماهواره‌اي اسپيس ايکس در اوکراين، از ارسال اين تجهيزات به اين کشور خبر داده است.

اينترنت در بخش‌هاي مختلفي از اوکراين تقريبا از دسترس خارج شده است و استارلينک نيز مي‌تواند افراد ساکن در اين مناطق را مجدد به دنياي آنلاين متصل کند.

درواقع اين فناوري مي‌تواند اينترنت را در مناطق دور افتاده در اختيار کاربران قرار دهد؛ هرچند که هزينه بالاتري نسبت به اينترنت عادي دارد.

اکنون بايد منتظر ماند و ديد اين فناوري چه برنامه‌هايي براي اوکراين دارد و ايلان ماسک از چه مسيري و تا چه زماني مي‌خواهد ترمينال‌هاي اينترنت ماهواره‌اي شرکت اسپيس ايکس را در اختيار کشور جنگ ‌زده اوکراين قرار دهد.

تاريخچه استارلينک

اسپيس ايکس براي نخستين‌بار در سال 2018 دو ماهواره‌ي مخابراتي با نام‌هاي تَن تَن A و تن تن B را براي آزمايش اينترنت ماهواره‌اي به مدار پاييني زمين نيز فرستاد. پس از انجام آزمايش‌هاي مختلف، اسپيس ايکس خط توليد ماهواره‌هاي خود را در ردموند واشينگتن راه اندازي کرد تا اولين محموله‌ي 60 تايي از ماهواره‌هاي استارلينک را در اواسط سال 2019 با نام v0.9 و يا نسخه‌ي نه دهم را به فضا پرتاب کند. درواقع اين دسته‌ي 60 تايي آزمايشي بود و اکنون از رده خارج شده است و به مرور زمان وارد جو زمين مي‌شود.

در کل تمام ويژگي‌ها و مشخصات ماهواره‌هاي استارلينک در وهله‌ي اول براي پايين آوردن قيمت نهايي ماهواره طراحي شده‌اند، نه انقلابي و اولين بودن. در حال حاضرنيز ماهواره‌هايي با فناوري‌هاي مشابه يا پيشرفته‌تر نسبت به استارلينک در مدار وجود دارند؛ اما هيچ‌ يک از آن‌ها ازلحاظ قيمتي قابل مقايسه با استارلينک نيستند. به عنوان مثال قيمت ماهواره‌هاي ايريديوم 5 ميليون دلار به‌ازاي هر ماهواره است؛ اين درحالي‌ است که قيمت تمام‌شده‌ي ماهواره‌هاي استارلينک 20 برابر ارزان‌تر و تنها برابر با 250 هزار دلار به ‌ازاي هر ماهواره تخمين زده خواهد شد.

براي نخستين‌بار در تاريخ، شرکتي فضايي در حال توليد ماهواره به‌ صورت انبوه در خط توليد کارخانه است. اين کار موجب مي‌شود هزينه‌ي نهايي ماهواره که تا پيش از اين به‌ صورت تکي و در شرايط لابراتواري ساخته مي‌شد؛ بسيار کاهش پيدا کند. در حال حاضر اسپيس ايکس ماهيانه 120 ماهواره توليد مي‌کند.

مکانيزم جدا شدن ماهواره‌هاي استارلينک از مرحله‌ي دوم موشک در مدار نيز منحصربه‌فرد است. تا قبل از ماهواره‌ها با استفاده از مکانيزم‌هاي فنري يا انفجاري پايروتکنيک از مرحله‌ي دوم موشک جدا مي‌شدند که پيچيدگي‌هاي خاص خود را دارد. اسپيس ايکس اما براي پياده‌ کردن ماهواره‌ها در مدار ابتدا مرحله‌ي دوم موشک را به‌ دور خود مي‌چرخاند و سپس با رهاسازي ميله‌اي که ماهواره‌ها را در کنار هم نگه ‌داشته است، هر 60 ماهواره را به‌ صورت يک‌جا در مدار رها مي‌کند. ماهواره‌ها سپس به دليل نيروي مرکزگراي ناشي از چرخش مرحله‌ي دوم، به آرامي از يکديگر جدا مي‌شوند.

برخلاف ساير ماهواره‌ها، ماهواره‌هاي استارلينک تنها در يک سمت خود پنل خورشيدي دارند؛ اما همين پنل به ‌قدري بزرگ است که مجموع مساحت آن‌ها در هر پرتاب 60 تايي، از مجموع مساحت پنل‌هاي خورشيدي ايستگاه بين‌المللي فضايي بيشتر است. استفاده از تنها يک پنل يکپارچه در يک سوي ماهواره يکي ديگر از تصميماتي است که به آسان‌سازي فرايند ساخت، سهولت باز شدن ماهواره در مدار و درنهايت پايين آمدن قيمت تمام‌ شده نيز کمک مي‌کند.

استارلينک براي ارسال و دريافت داده هم در ماهواره و هم در ديش سمت کاربر، از آنتن‌هاي خاصي به‌ نام آنتن آرايه فازي Phased Array Antenna استفاده مي‌کند. ويژگي جالب اين آنتن‌ها اين است که بدون نياز به چرخيدن فيزيکي، تنها با استفاده از قابليت برهم‌نهي امواج، مي‌توانند سيگنال ارسالي خود در باند فرکانسي Ku و Ka را در جهت‌هاي مختلف ارسال کنند.

اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFT علاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌کنيم به وبسايت ايران متا مراجعه کنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم و از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.

بازدید : 17
يکشنبه 1 اسفند 1400 زمان : 8:20

دوربين ضد انفجار هايک ويژن

در اين مقاله قصد داريم تا دوربين ضد انفجار هايک ويژن را از منظر عملکرد ضد انفجاري، راحتي نصب و فرايند توليد آن مورد بررسي قرار دهيم. از آنجايي که طراحي دوربين هاي مداربسته ضد انفجار مشابه هم است، در اين مطلب طراحي دوربين هايک ويژن را به عنوان مثال مورد معرفي و بررسي قرار مي دهيم. در برخي از مشاغل خاص مانند معادن زغال سنگ، سکوهاي استخراج نفت، کارخانه هاي شيميايي، کارخانه هاي نساجي و …، امکان وقوع انفجار وجود دارد. کارخانه هاي توليدي صنايع فوق به عنوان مکان هايي خطرناک با ريسک بالاي وقوع انفجار محسوب مي شوند. انفجار در سايت هاي فوق به دليل وجود سه عامل زير اتفاق مي افتد:

  • گرما يا حرارت( بر اثر جرقه هاي الکتريکي يا آتش)
  • انواع سوخت هاي فسيلي
  • اکسيژن

هنگامي که سه عامل فوق همسو مي شوند و مخلوط اکسيژن و سوخت به سطح بالايي مي رسد، وقوع انفجار امري حتمي و اجتناب ناپذير خواهد بود. بنابراين، براي جلوگيري از وقوع انفجار، بايد اقدامات لازم براي جلوگيري از اين سه عامل صورت گيرد. براي چنين محيط هايي سيستم نظارت تصويري بايد مطابق با قوانين و استانداردهاي موجود طراحي گردد تا اطمينان حاصل شود که انفجار در آنها رخ نمي دهد. به عنوان مثال براي دوربين هاي مداربسته ضد انفجار از يک محفظه ضد انفجار استفاده مي گردد.

رايج ترين نوع دوربين ضد انفجار نوع ضد حريق آن است. دستگاه هاي ضد حريق با يک محفظه ضد انفجار تجهيز شده و با علامت “d” بر روي آنها مشخص مي گردند. اين محفظه مي بايست قادر به مقاومت در برابر فشار انفجار بوده و از گسترش انفجار به محيط اطراف جلوگيري نمايد. عوامل ايجاد کننده انفجار(اکسيژن، حرارت و …) همراه با ورود و خروج هوا به محفظه دستگاه وارد مي شوند. چنانچه دوربين مداربسته ضد انفجار توليد گرما و جرقه هاي الکتريکي نمايد، با مخلوط شدن و برخورد با اين عوامل منجر به ايجاد انفجار مي گردد. به همين خاطر از محفظه براي آنها استفاده مي گردد. از سوي ديگر، محفظه بايد کاملا بدون درز باشد تا از نفوذ شعله هاي آتش نيز جلوگيري شود. بنابراين، محفظه ها از جنسي محکم (مقاوم در برابر انفجار داخلي) و بدون درز (بدون خطر گسترش شعله) ساخته مي شوند.

کاربرد هاي دوربين مداربسته ضد انفجار هايک ويژن

دوربين هاي ضد انفجار هايک ويژن از جنس فولاد ضد زنگ درجه 304 يا 316L ساخته شده اند و بسيار مستحکم و استاندارد هستند. اين دوربين ها داراي چندين گواهينامه ضد انفجار معتبر مانند ATEX و IECEx و گواهينامه ضدزنگ و خوردگي C5-M و NEMA 4X هستند. در طول فرآيند توليد محصول، هر مرحله تحت کنترل دقيق است تا حداکثر کيفيت محصول تضمين شود. دوربين هاي ضد انفجار هايک ويژن به طور گسترده اي در پالايشگاه هاي نفت، کارخانه هاي شيميايي، پمپ هاي بنزين، ايستگاه هاي گاز، کارخانه هاي توليد فولاد و … مورد استفاده قرار مي گيرند.

  • بهره مندي از تکنولوژي Darkfighter

دوربين ضد انفجار هايک ويژن از تکنولوژي Darkfighter هايک ويژن بهره مي برد. اين دوربين ها مي توانند در حداقل نور موجود (براي مثال برابر با 0.005Lux در حالت تصويربرداري رنگي و 0.0005Lux در حالت B/W) تصاويري با وضوح بالا و رنگ هاي واقعي به نمايش بگذارند. اين سري از دوربين ها همچنين مجهز به لنزهاي 2 و 4 مگاپيکسلي (چيپ تصوير CMOS progressive scan)، تکنولوژي Triple Stream، فنااوري کاهش نويز 3D DNR و 120dB WDR هستند.

  • بهره مندي از تکنولوژي H.265+

با توجه به اينکه اين دوربين ها از جديدترين فناوري فشرده سازي تصاوير يعني H.265+ هايک ويژن پشتيباني مي کنند شاهد کاهش چشمگيري در نرخ بيت ريت و در نتيجه افزايش صرفه جويي در مصرف پهناي باند و هزينه هاي مربوط به فضاي ذخيره سازي خواهيم بود. الگوريتم هوشمند H.265+ هايک ويژن که توسط هايک ويژن طراحي شده است، يک تکنولوژي رمزگذاري پيشرفته است که بر اساس استاندارد H.265 / HEVC (Video Encoding High Efficiency) براي سيستم هاي مداربسته ساخته شده است.

  • استحکام بالا

جنس محفظه از استيل يا فولاد ضد زنگ است و در ابعاد 304/316L بدون وجود هيچ گونه درزي ساخته شده است. ضخامت فولاد ديواره محفظه بيش از 3.5 ميلي متر است. مقاومت محفظه در برابر فشار 1.5 برابر حداکثر فشار انفجاري داخلي است به همين سبب در صورت وقوع انفجار شاهد هيچگونه دفرمه شدن و تغيير شکلي نخواهيد بود. شکل ظاهري محفظه را مي توانيد در شکل زير ببينيد.

  • طراحي بي نظير

با توجه به محدوديت هاي موجود در ساخت، نصب، نگهداري و … محفظه ها تنها از فولاد ضد زنگ ساخته نشده اند، بلکه شامل عناصر تشکيل دهنده ديگر نيز مي باشند. بايد به اين نکته توجه داشته باشيد که درزهاي موجود بين صفحات به طور بالقوه مي توانند مسيري براي نفوذ آتش به بيرون از محفظه باشند. به صفحاتي که به وسيله مفصل ها به هم متصل مي شوند صفحات مجاور گفته مي شود و اتصالات بين اين صفحات را اصطلاحا گپ مي نامند. صفحات مجاور متصل شونده در محصولات ضد انفجار کنوني هاي ويژن از نوع سيلندري است. و جنس مفصل هاي اتصال دهنده آنها نيز از جنس نوعي ماده سيماني است تا به اندازه کافي مقاوم در برابر شعله باشد.

طراحي اين محفظه کاملا بنا بر استانداردهاي زير است:

  • استاندارد IEC 60079-0: 2011 Explosive atmospheres –Part 0: حفاظت از تجهيزات-موارد عمومي
  • استاندارد IEC 60079-1: 2014 Explosive+atmospheres- Part 1: حفاظت از تجهيزات توسط محفظه ضد حريق “d”
  • استاندارد IEC 60079-31: 2013 Explosive atmospheres –Part 31: حفاظت از تجهيزات توسط محفظه ضد گرد و غبار “t”
  • استاندارد EN 60079-0: 2012 Explosive atmospheres –Part 0: حفاظت از تجهيزات-موارد عمومي
  • استاندارد EN 60079-1: 2014 Explosive + atmospheres- Part 1: حفاظت از تجهيزات توسط محفظه ضد حريق “d”
  • استاندارد EN 60079-31: 2014 Explosive atmospheres –Part 31: حفاظت از تجهيزات توسط محفظه ضد گرد و غبار “t”

  • اتصال کابلي مناسب و نصب آسان

سيم کشي يکپارچه مطابق با استاندارد IEC 60079-0: 2011 EN 60079-0: 2012، IEC 60079-1: 2014 EN 60079-1: 2014 و IEC 60079-31: 2013 EN 60079-31: 2014 است. در مقايسه با ساير محصولات مشابه، اين نحوه سيم کشي داخلي کار نصب را راحت تر کرده است زيرا کاربران مجبور نيستند داخل لوله را با گچ ضد حريق پر کنند و مستقيما کابل ها را از داخل لوله رد کرده و جعبه برق يا لوله فولادي گالوانيزه متصل مي کنند مراحل کار در شکل زير نشان داده شده است.

  • براکت نصب

براکت مخصوص نصب از فولاد ضد زنگ با ابعاد 304 / 316L ساخته شده است و تا پنج برابر وزن دوربين را تحمل مي کند. کاربران مي توانند ابتدا بر روي زمين براکت را به دوربين متصل کرده و سپس هر دوي آنها را به پايه که قبلا بر روي ديوار نصب شده است، متصل کنند. اين طراحي باعث مي شود کار نصب راحت تر باشد و يک نفر نيز به تنهايي قادر به انجام کل کار باشد. تصوير زير را مراحل نصب را نشان مي دهد. نصب را مي توان در سه مرحله تکميل کرد.

  • استفاده از طناب براي ايمني بيشتر

طناب ايمني از براکت به دوربين وصل مي شود و مي تواند مانع از افتادن دوربين در شرايط پيش بيني نشده شود.

فرآيند توليد و طراحي

از انتخاب مواد تا مراحل اسمبلينگ و مونتاژ، 6 روش اصلي در طول فرآيند توليد وجود دارد:

  1. انتخاب مواد: فقط از جنس فولاد ضدزنگ يا استيل که در آزمون کيفيت موفق بوده
  2. قالب گيري: برش و قالب گيري دقيق
  3. جوشکاري: فن آوري جوشکاري مبتني بر اتوماسيون کيفيت جوشکاري
  4. پرداخت: با استفاده از حرارت برآمدگي هاي حاصل از جوشکاري را از بين مي برد.
  5. تراشکاري: صيقل دادن قطعات با تراش CNC
  6. بازرسي کيفي محصولات: کيفيت محصولات پرداخت شده براي بهبود عملکرد محصول بررسي مي شود.
  7. https://tiamcctv.com/product/hr901-af-42n/
  8. https://tiamcctv.com/product/ipc-d640h-z/
  9. https://tiamcctv.com/product/nx-dvr104-k4/
  10. https://tiamcctv.com/product/nx-hd2230-i2/

بازدید : 9
سه شنبه 19 بهمن 1400 زمان : 7:07

ارتودنسی نی نی سایت

ارتودنسی به عنوان یکی از عمل‌های زیبایی دندان بوده که نقش مهمی در زیبایی چهره و خنده‌های شما ایفا می‌کند. بر این اساس لازم است برای انجام ارتودنسی با مراجعه به یک دندان‌پزشک مجرب اقدام به این کار نمایید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ارتودنسی نی نی سایت بپردازیم.

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان را می‌توان نوعی درمان دانست که در دندانپزشکی رایج است. در این درمان معمولاً به‌وسیله یک سیم که به دندان‌ها متصل می‌شود مشکلات و ناهنجاری‌های دندان‌ها صاف شده و تمام آنها به حالت یکدست شده در می‌آیند.

به طور کلی در درمان ارتودنسی معمولاً یک سیم فلزی درون دهان و روی دندان‌ها قرار گرفته تا به مرور زمان دندان‌ها صاف و یکدست شوند. لازم است بدانید که درمان ارتودنسی توسط وسایل مختلفی انجام می‌شود که در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهد شد. اگر قصد انجام ارتودنسی و ایمپلنت را دارید ، لینک زیر می تواند برای شما مفید باشد.

اول ایمپلنت یا ارتودنسی

براکت؛ این نوع ارتودنسی که رایج‌ترین نوع آن می‌باشد به‌وسیله سیم‌کشی و نگین‌های براکت به دندان‌ها چسبیده شده و به نوعی در نقش دستگیره عمل خواهند کرد. انواع مختلف براکت به صورت فلزی، سرامیکی و پشت دندانی تولید می‌شوند.

اینویزیلاین؛ این نوع ارتودنسی نیز همانند سایر انواع آن بوده و دندان‌ها را به جایگاه مناسب‌تری هدایت خواهد کرد. این نوع ارتودنسی از جنس پلاستیک شفاف بوده تا در هنگام استفاده در دهان کاملاً نامشخص بماند.

هدگیر؛ این وسیله نیز بیشتر در گذشته مورد استفاده قرار داشته است و وسیله‌ای بوده که روی سر افراد قرار می‌گرفته و از جلو نیز بوسیله یک حلقه فلزی دور دندان‌های آسیاب انداخته می‌شده است.

بایت پلیت؛ این نوع از ارتودنسی نیز برای حل مشکلات فک مورد استفاده قرار می‌گیرد، به این صورت که در هنگام بسته شدن دهان اجازه نمی‌دهد دهان بیش از حد باز شود.

فنر الاستیک؛ این وسیله نیز نوعی فنر فلزی بوده که به براکت دندان‌های آسیاب بالا و پایین متصل شده تا انحراف آنها را اصلاح کند.

هربست؛ این وسیله نیز معمولاً در زمان رشد اسکلتی در کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به اصلاح تناسب بین دندان‌های بالا و پایین کمک فراوانی خواهد کرد.

مراحل ارتودنسی دندان

همان طور که در بالا اشاره شد، ارتودنسی دندان یکی از روش‌های بسیار مهم برای درمان انحراف دندان‌ها بوده و سبب صاف شدن دندان‌ها و ایجاد ترکیب زیبا و شکیل در آنها خواهد شد. مراحل ارتودنسی دندان معمولاً به یک صورت انجام می‌شود، اما در افراد مختلف و با توجه به جنس دندان و تعداد آن‌ها و میزان بهم ریختگی فرم دندان‌ها متفاوت‌تر خواهد بود. در اینجا به صورت اجمالی به مراحل ارتودنسی دندان اشاره خواهد شد.

در اولین مرحله دندان‌پزشک دندان‌های شما را مورد معاینه قرار داده و در صورت نیاز با انجام عکس‌برداری مشکل دندان‌های شما را مشخص نموده پس شیوه درمان و هزینه‌های آن را هم برای شما توضیح خواهد داد.

در مرحله بعد نیاز است تا وضعیت دندان‌ها و لثه‌های شما نیز مورد بررسی قرار گیرد. در واقع اگر لثه‌های شما دچار عفونت یا تحلیل رفتگی باشند ابتدا لازم است عفونت آنها درمان شده و سپس اقدام به ارتودنسی دندان نمایید. همچنین اگر دندان پوسیده‌ای داشته باشید نیز ابتدا باید آن را درمان نمایید.

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

بعد از همه اینها لازم است بر اساس نوع ارتودنسی و جنس دندان‌های شما عمل درمان و سیم‌کشی را آغاز نماید.

ابتدا متخصص ارتودنسی نگین براکت را به چسب مخصوصی آغشته کرده و سپس از همان چسب به سطح دندان مالیده می شود. پس از آن نیز نگین براکت را روی دندان می‌چسباند. اگر نوع چسب از موادی باشد که حساس به نور هستند، متخصص ارتودنسی با تاباندن نور مخصوصی چسب را سخت‌تر می‌کند. این کار برای تک‌تک دندان‌ها انجام می‌شود. سپس بند ارتودنسی که یک حلقه فلزی پهن می‌باشد، دور دندان آسیاب بزرگ عقب دهان قرار گرفته و به دندان چسبانده می‌شود. لازم به ذکر است که سیم ارتودنسی به یک حلقه وصل می شود و سپس به دانه‌دانه نگین‌های براکت نیز متصل خواهد شد. اتصال این سیم معمولا از طریق شیاری صورت می‌گیرد که در نگین براکت قرار دارد.

زمان ارتودنسی چقدر است؟

همان طور که می‌دانید برای هر نوع درمان پزشکی نیاز به طی مدت زمان خاصی است. ارتودنسی نیز یکی از درمان‌هایی بوده که طول مدت آن با توجه به عوامل متعددی تعیین می‌شود. برای مثال طول مدت درمان ارتودنسی با براکت به طور میانگین یک تا دو سال می‌باشد، با این وجود به هر میزانی که عمل ارتودنسی پیچیده‌تر باشد و یا به میزانی که دندان‌های شما از انحراف بالاتری برخوردار باشند، طول درمان نیز احتمالاً بیشتر خواهد شد. از سوی دیگر در صورتی که در زمان کودکی عمل ارتودنسی پیشگیرانه یا همان مقدماتی انجام شده باشد، درمان آن در بزرگسالی هم سریعتر و هم با موفقیت بیشتری انجام می‌شود.

مراقبت از ارتودنسی

لازم به ذکر است برای جلوگیری از شکستن یا خم شدن براکت نیز لازم است مراقبت بیشتری نسبت به مصرف خوراکی‌های سفت‌وسخت داشته باشید. مثلاً خوراکی‌هایی سفت مثل ته دیگ، هویج، سیب درختی، کلم بروکلی و غیر ممکن است باعث شکسته شدن یا کنده شدن براکت از دندان شده و یا موجب خم نمودن سیم ارتودنسی شوند. از سوی دیگر سعی کنید تا جای ممکن از جویدن برخی خوراکی‌های چسبناک که به دندان می چسبند مانند: آدامس، پاستیل، تافی و کارامل و از این قبیل خوراکی‌ها در تمام دوران ارتودنسی پرهیز نمایید و مراقبت های ارتودنسی را به خوبی انجام دهید. البته اگر از الانیر استفاده کرده اید می توانید آن را درآورید و سپس اقدام به خوردن کنید.

در صورتی که متوجه جدا شدن براکت از دندان تان شدید، بهتر است پیش از هر گونه اقدامی خونسردی خود را حفظ نموده، سپس وضعیت را بررسی کرده و ببینید آیا سیم ارتودنسی هنوز به نگین براکت وصل است یا از آن جدا شده است. در صورتی که سیم هنوز اتصال داشته باشد می‌توانید موقتاً با کمی موم ارتودنسی، نگین براکت را به دندان خود بچسبانید و در اسرع وقت به پزشک حود مراجعه و با استفاده از چسب مخصوص آن را بچسبانید.

بازدید : 5
جمعه 8 بهمن 1400 زمان : 9:39

نکاتي درباره دوربين هاي مداربسته / WDR / لنز زوم / ip66

WDR يکي از مکانيزم هاي بهبود دهنده تصوير در دوربين هاي مداربسته است. در اين مطلب در رابطه با مفهوم WDR در دوربين مداربسته صحبت کرده و اين تکنولوژي را با دقت بررسي مي کنيم.

WDR به چه معناست؟

واژه WDR مخفف اصطلاح Wide Dynamic Range و به معناي بازه دايناميک بالاست. دوربين هاي داراي اين قابليت داراي بازه دايناميکي بالاتر از معمول هستند.

دايناميک رنج يا بازه دايناميک چيست؟

بازه دايناميک به معناي توانايي دوربين در نشان دادن تصاوير با اختلاف نوري زيادي است. زماني که اختلاف سطح نور در دو سطح متفاوت زياد است، تصوير دوربين با بازه دايناميک پايين قسمت پر نور را سفيد و قسمت کم نور را به صورت سياه نشان مي دهد. به اين اشکال ضد نور شدن هم مي گويند.

هرچه ميزان بازه دايناميک دوربين مداربسته بيشتر باشد اختلاف سطح نور در دو محيط کم نور و پر نور کمتر به نظر مي رسد و تصوير کمتر ضد نور مي شود.

بازه دايناميک در چه محل هايي اهميت پيدا مي کند؟

دربهاي ورودي که به سمت محيطهاي خارجي و پر نور باز مي شوند. پارکينگ هايي که يک قسمت پر نور و قسمتي کم نور دارند. اتاق هايي که پنجره هاي به سمت نور مستقيم دارند و … محيط هايي هستند که بازه دايناميک دوربين اهميت بالايي پيدا مي کند.

بازه دايناميک دوربين هاي WDR چقدر است؟

اصطلاح Wide Dynamic Range تعريف دقيقي از ميزان اين بازه ندارد. در دوربين هاي امروزي عادي، بازه دايناميک حدود 50db است پس ميتوان هر دوربيني با بازه بيش از اين مقدار را WDR ناميد. موضوع اصلي و پر اهميت در انتخاب دوربين هاي WDR، توجه دقيق به ميزان اين بازه است. توجه داشته باشيد که بازه دايناميک چشم انسان حدود 160db است اما دوربين هاي مداربسته به سختي به اين مقدار ميرسند.

تفاوت WDR و BLC در چيست؟

WDR به معناي افزايش بازه دايناميک دوربين است در حالي که BLC تنها بازه دايناميک را جا به جا مي کند. مکانيزم WDR امکان ديدن همزمان تصوير در قسمت کم نور و پر نور را فراهم مي کند در حالي که در BLC از طريق باز کردن بيشتر ديافراگم امکان ديدن قسمت کم نور را به قيمت اشباع شدن قسمت پر نور ايجاد مي کند.

بيشتر بخوانيد: قلاده جي پي اس دار دستبند ردياب کودک

ip66 در دوربين مدار بسته

IP66 اصطلاحي است که در زمان انتخاب دوربين حتما به گوش شما خورده است. اين اصطلاح در واقع مشخص کننده استاندارد IP مرتبط با بدنه دوربين است.

استاندارد IP چيست؟

اين استاندارد يک استاندارد بين المللي مرتبط با بدنه تجهيزات الکتريکي است که مشخص مي کند ميزان مقاومت بدنه در مقابل نفوذ آب و گرد غبار چقدر است. در اين استاندارد بعد از واژه IP دو عدد نشان داده مي شود که مشخص کننده ميزان مقاومت بدنه خواهد بود.

دوربين هاي IP66 چقدر ضد آب هستند؟

اين دوربين ها در شرايط سخت تحت پاشش آب پر فشار از تمام جهات قرار ميگيرند و نبايد آب به هيچ عنوان در آنها وارد شود. البته توجه داشته باشيد که دوربين مدار بسته به هيچ عنوان نبايد در آب قوطه ور شود. اين دوربين ها همچنين به طور کامل در مقابل نفوذ گرد و غبار به داخل دوربين مقاوم هستند.

دوربين هاي IP66 براي چه محل هاي مناسب تر هستند؟

دوربين هاي IP66 معمولا براي محيطهاي خارجي مورد استفاده قرار ميگيرند. البته امروزه بسياري از دوربين هاي سقفي نيز با اين استاندارد توليد مي شوند. در صورتي که دوربين شما فاقد اين استاندارد است و نياز به نصب آن در محيط بيروني است حتما از کاور مناسب استفاده کنيد.

آيا دوربين هايي نيز براي استفاده داخل آب وجود دارد؟

بله، دوربين هايي که بدنه آنها داراي استاندارد IP67 است امکان غوطه ور شدن موقت در آب را دارند همچنين دوربين هايي که داراي استاندارد IP68 باشند را مي توان به صورت دائم در آب استفاده کرد.

بيشتر بخوانيد: ردياب سالمندان آداپتور صنعتي

لنز زوم دوربين مداربسته

لنز زوم يا موتور دار دوربين مداربسته نوعي از لنز است که امکان تغيير فاصله کانوني و در نتيجه زاويه ديد دوربين را از راه دور محيا مي کند. اين لنزها همچنين معمولا داراي فوکوس خودکار نيز هستند. در اين مطلب با اين نوع از لنزها بيشتر آشنا خواهيد شد.

وظيفه لنز

اندازه چيپ تصوير دوربين ها محدود و کوچک است. اين موضوع باعث خواهد شد تصوير تشکيل شده بر روي چيپ تصوير بسيار محدود باشد. براي رفع اين مشکل بايد از وسيله اي براي متمرکز کردن نور بر روي چيپ تصوير استفاده شود. به اين وسيله لنز مي گويند. لنز دوربين هاي مداربسته معمولا از يک يا چند عدسي تشکيل شده که با توجه به فاصله کانوني، قسمت مشخصي از تصوير رو به رو را بر روي چيپ تصوير ايجاد مي کنند.

هر چه فاصله کانوني لنز بيشتر باشد تصوير را کمتر متمرکز مي کند و زاويه ديد دوربين کمتر خواهد بود. از طرفي در دو دوربين با لنزهاي با فاصله کانوني ثابت دوربيني که چيپ تصوير بزرگ تري داشته باشد تصوير را با زوايه بيشتري نشان مي دهد.

ساختار لنزهاي موتور دار

لنزها موتور دار ساختمان کاملا پيچيده اي دارند. اين لنزها از تعداد زيادي عدسي تشکيل شده اند که فاصله آنها با توجه به ميزان لنز و فوکوس لنز تغيير مي کند. لنزها به وسيله دو موتور کنترل مي شوند که امکان تنظيم فوکوس و تغيير فاصله کانوني لنز را فراهم مي آورد. لنزهاي زوم را معمولا با توجه به ميزان بزرگنمايي آنها طبقه بندي مي کنند.

مقايسه انواع لنزها

  • لنزهاي ثابت: لنزهاي ثابت ساختمان به مراتب ساده تري نسبت به انواع ديگر لنز دارند. اين لنزها امکان تغيير فاصله کانوني را ندارند و تنها ميتوان فوکوس آنها را تغيير داد. اما در مقابل ارزان قيمت تر هستند.
  • لنزهاي موتور دار: ساختمان لنزهاي موتوردار تا حدي شبيه به لنزهاي وريفوکال است با اين تفاوت که تغيير فاصله کانوني در اين لنزها از طريق موتور صورت مي گيرد و البته بيشتر اين لنزها امکان فوکوس خودکار نيز دارند.

انواع رايج لنز زوم

در دوربين هاي مداربسته لنزهاي با زوم 20 و 32 ايکس بسيار محبوب هستند. اين لنزها معمولا با قرار گرفتن در دوربين هاي گردان يا اسپيد دام امکان چرخش و بزرگنمايي را براي دوربين فراهم مي کنند.

بازدید : 11
چهارشنبه 29 دی 1400 زمان : 20:23

چگونه يک کرم صورت خوب را انتخاب و استفاده کنيم؟

اگر در مورد انتخاب کرم صورت گيج شده ايد، بدانيد که تنها نيستيد. بسياري از انواع محصولات در بازار امروز وجود دارد که دشوار است براي پيدا کردن آنچه پوست واقعا نياز دارد. در اين مقاله به همراه پاسخ هاي متخصص پوست، شايع ترين سوالات مربوط به مراقبت از پوست و محصولات مرتبط را خواهيم خواند. در اينجا برخي از پيشنهادات در مورد چگونگي جستجو و يا قرار ملاقات براي محصولات مراقبت روزانه.

?) چه زماني بايد شروع به استفاده از کرم صورت کنيم؟

دريافت به عادت استفاده از کرم براي صورت مياني به اواخر 30s و 20s. استفاده از يک کرم در طول روز و کرم ديگر در شب راه حل خوبي است. شما همچنين بايد مطمئن شويد که براي انتخاب محصول است که مناسب نوع پوست شما. اگر در مورد نوع پوست خود مطمئن نيستيد، با يک متخصص پوست مشورت کنيد.

مزاياي کرم صورت

کاربرد کرم صورت بسيار مهم است زيرا رطوبت و کشش پوست را حفظ مي کند و به کاهش چين و چروک، لکه هاي پيري و ديگر خطوط ريز کمک مي کند. کرم هاي صورت نيز به عنوان يک مانع حفاظتي براي پوست عمل مي کنند. به دنبال محصولات غير از comees; يعني منفذ پوست را مسدود نمي کند و باعث جوش نمي شود.

چه تفاوتي بين کرم هاي شب و روز وجود دارد؟

کرم هاي روز و شب در کاري که بايد براي پوست تان انجام دهيد متفاوت است. کرم شب بايد در اعماق پوست نفوذ کند و به ترميم آن کمک کند. با استفاده از کرم روز، پوست خود را در برابر عوامل خارجي محافظت مي کنيد.

?) چه موادي بايد در يک کرم روز باشد؟

کرم روز بايد سبک تر باشد و حاوي موارد زير باشد:

کرم ضد آفتاب: به دنبال کرم ضد آفتاب با اثر طولاني مدت; يعني عامل محافظت از خورشيد (SPF) ?? يا بيشتر است.

ويتامين C: اين ويتامين رنگ پوست را روشن و حتي مي کند، علاوه بر اينکه در محافظت پوست از اشعه ماوراي بنفش و اثر مخرب آن مؤثر است.

توجه مهم: به ياد داشته باشيد که درصد بالاي ويتامين C (بالاي 10 درصد) اثرات لايه برداري دارد. بنابراين اگر در طول روز از اين نوع کرم استفاده مي کنيد، به طور جدي برنامه ريزي کنيد تا از کرم ضد آفتاب استفاده کنيد و از نور خورشيد در برنامه خود اجتناب کنيد.

بهتر است در تمام طول سال، چه در تابستان و چه در زمستان، از کرم هاي روز SPF استفاده کنيد. ممکن است ن دانيد که نور خورشيد چقدر مي تواند از پنجره ها عبور کند يا حتي زماني که در ماشين هستيد.

اجازه ندهيد که بسته بندي ظريف و يا قيمت يک محصول آن را امتحان کنيد. محصولات را انتخاب کنيد نه بر اساس بسته بندي، بلکه بر اساس مواد تشکيل دهنده خود را.

?) در يک کرم شب به چه موادي نياز داريم؟

کرم هاي شب اغلب در غروب آفتاب استفاده مي شوند و در شب، مرطوب مي شوند، پوست را نرم و جبران مي کنند.

4-چه موادي را بايد براي پوست خشک يا حساس دنبال کنيم؟

پيدا کردن محصول پوستي مناسب که به راحتي تحريک مي شود يا مستعد خشکي است، مي تواند دشوار باشد. برچسب هاي محصول را بخوانيد و به دنبال مواد زير بريد:

سراميک ها: اين پروتئين هاي طبيعي که در لايه هاي بيروني پوست يافت مي شوند رطوبت را حفظ مي کنند و پوست را از سموم محيطي محافظت مي کنند. پوست پير و حساس داراي سراميک کمتري است.

گليسيرين: يک خانه دار طبيعي (جاذب رطوبت) که پوست را جبران مي کند.

اسيد لاکتيک: پوست کنده اي که سلول هاي مرده پوست را مي کشد و به مرطوب کننده ها اجازه مي دهد تا بهتر به پوست نفوذ کنند.

?) ? بايد از چه موادي در کرم صورت اجتناب کرد؟

اگر پوست شما روغني يا آکنه مستعد است، براي روغن هاي معدني، موم ها و وازلين انتخاب نکنيد. اين مواد بسيار سنگين هستند و مي توانند منفذ پوست را ببنده و آکنه را تشديد کنند. (به ياد داشته باشيد به دنبال کلمه غير comedons در بسته بندي محصول.)

البته، بسياري از روغن هاي طبيعي است که خوب حتي براي پوست روغني وجود دارد; مانند جوجوبا، روغن rosehip يا روغن دانه انگور.

اجتناب از محصولات حاوي متيل پارابن / پارابن. اين نگهدارنده هاي آرايشي مي توانند باعث واکنش هاي آلرژيک و منفه هاي کلاگ شوند.

پارابن ها همچنين مي توانند به پوست نفوذ کنند و به عنوان يک استروژن بسيار ضعيف در بدن عمل کنند و به طور بالقوه باعث سرطان پستان با گيرنده هورمون مثبت مي شوند. پارابن ها در بافت پستان و بافت سرطان پستان يافت مي شوند.

بهترين محصولات پوستي چاپار انلاين

کرم آبرسان قوي هيدريشن ايمپکت SPF15 تگودر 100ml

اسپري آب اوفليا 150 ميل

اسکراب ليمو و پرتقال سينت ايوز

ماسک لايه بردار AHA درمايونيک

سرم ضد چروک حاوي روغن آرگان اکسکلوسيو exclusive

ماسک صورت ناکس مدل جلبک دريايي وزن 75 گرم

فوم پاک کننده صورت رزاليا مدل Rosa Scence حجم 150 ميلي ليتر

فوم پاک کننده صورت رزاليا مدل Rosa Pure حجم 150 ميلي ليتر

کرم دور چشم رزاليا مدل Rosa Active حجم 20 ميلي ليتر

ماسک اسکراپ صورت فري فيس مدل هلو حجم ??? ميلي ليتر

منبع :

https://did.li/i9mTY

http://gg.gg/xi2qv

https://t.ly/7T8Z

بازدید : 14
شنبه 25 دی 1400 زمان : 17:38

تبليغات هوشمند در اروميه

مقدمه تبليغات هوشمند در اروميه

در جهان سوم اکثر کسب و کارها و بيزينس‌ها به صورت اينترنتي و هوشمند درآمده است. هوشمندي تبليغات به نحوي است که کارفرمايان به راحتي مي‌توانند آگهي‌‌هاي خود را در فضاي اينترنت در دسترس عموم قرار دهند. با توجه به تمايل روزافزون استفاده از گوشي‌هاي هوشمند و اينترنت، بهترين مکان براي تبليغ، فضاي مجازي است. اين مزيت به دليل آن است که کسب و کارهاي سنتي در اين دوره ديگر نمي‌توانند نيازهاي عموم‌ را برطرف سازند. سوال اصلي اينجاست که تبليغات هوشمند در اروميه، چه تاثيري بر روند کسب و کارها خواهد داشت؟ در ادامه با روش‌هاي تبليغات هوشمند آشنا خواهيد شد.

آژانس‌هاي تبليغاتي هوشمند

شرکت‌هاي تبليغاتي هوشمند با به کارگيري خلاقيت‌هاي متفاوت و جذاب در ايجاد و گسترش تبليغات هوشمند، عملکرد رو به رشدي داشته‌اند. در حال حاضر، تبليغات هوشمند در اروميه توسط شرکت‌هاي تبليغاتي نيز انجام مي‌پذيرد. عموم وظايف آژانس‌هاي تبليغاتي هوشمند به شرح زير است:

  • شناسايي و اجراي راه‌حل‌ هوشمند و يکپارچه که نتايجي را براي برند يا خدمات ارائه مي‌دهد.
  • وظيفه‌ي آنها توليد موفق‌ترين و موثرترين پيام بازاريابي است.
  • ايده‌هاي مختلف در جهان را بررسي کرده و بهترين آن را به مشتريان براي عرضه‌ي تبليغات، پيشنهاد مي‌کنند.

بهينه‌سازي سايت جهت تبليغات هوشمند

يکي از مهم‌ترين وظايف آژانس‌هاي تبليغاتي که در زمينه‌ي تبليغات هوشمند در اروميه کار مي‌کنند سئو است. همان‌طور که مي‌بينيد امروزه اکثر خريد مردم به صورت اينترنتي است و از آن بسيار استقبال مي‌شود. پس براي تبليغات هوشمند نياز به وب‌سايت و معرفي براي تبليغ است. اما از نظر شما چه وب‌سايتي قابليت دارد که مدام ديده شود و رتبه‌اش در جستجوي گوگل بالا باشد؟

شايد از خود بپرسيد که سئو يعني چه؟ سئو به معناي بهينه‌سازي موتورهاي جستجو به کار مي‌رود که براي تبليغات هوشمند از آن استفاده مي‌شود. اولين گام براي داشتن وب‌سايتي معتبر و جذاب جهت تبليغات، توليد محتوايي هوشمندانه و به جا است. فراموش نکنيد که محتواهاي زيادي در سايت‌هاي گوگل تاليف مي‌شوند، اما تمام آنها ديده نمي‌شوند. ديده شدن سايت تبليغاتي شما مشروط بر اين است که موتورهاي جستجوگر، سايت شما را معتبر بشناسند.

بالا بردن شانس رويت تبليغات هوشمند شما در گرو بهينه سازي سايت شما است. اگر تمام قواعد در هنگام محتوانويسي و سئوي تبليغات شما به درستي رعايت شود، رتبه اول يا دوم در نتايج گوگل به سايت شما تعلق مي‌گيرد.

ديجيتال مارکتينگ

يکي ديگر از روش‌هاي تبليغات هوشمند، ديجيتال مارکتينگ است. ديجيتال مارکتينگ مفهوم گسترده‌ي بازاريابي ديجيتالي است. امروزه براي تبليغات هوشمند در شهرهاي مختلف از جمله اروميه از ديجيتال مارکتينگ استفاده مي‌شود و افراد متخصص در اين حوزه به خوبي مي‌توانند نقش مهمي در نمايش تبليغات هوشمند ايفا کنند.

عکاسي جهت تبليغات هوشمند

همان‌طور که مي‌دانيد جلوه‌هاي بصري تاثير ويژه‌اي بر روي نگرش مردم در جذب محصولات و آگهي‌ها دارند. آژانس‌هاي تبليغاتي با عکاسي‌هاي خاص و صنعتي از تبليغات و محيط‌هاي کاري در اروميه مي‌توانند جلوه‌ي جذابي در توليد محتوا ايجاد کنند. يک تبليغ هوشمند در فضاي مجازي با عکاسي و يا حتي فيلم‌برداري، تاثير به‌سزايي در ديده شدن تبليغات خواهد داشت.

سخن آخر تبليغات هوشمند در اروميه

امروزه يکي از پربازده‌ترين تبليغ‌ها از نوع تبليغات هوشمند در فضاي مجازي است. با گستردگي و محبوبيت فضاي مجازي و اينترنت در ميان مردم، تبليغات هوشمند بسيار سودآور است. تبليغات هوشمند در اروميه اگر با روش‌هاي ذکرشده در بالا و توسط متخصصان صورت بگيرد، مي‌تواند جذاب‌ترين و بهترين تبليغات در حوزه‌ي پخش آگهي‌ها باشد. شناختن خدمات، بهينه‌سازي سئو و سايت، بهره‌گيري درست از عکس و فيلم مرتبط، ديجيتال مارکتينگ و غيره تاثير به‌سزايي در تبليغات هوشمند در اروميه را دارد. تبليغات هوشمند مانند گذشته کار دشواري نيست، بلکه تنها همکاري کردن با تيم قوي و باسابقه مي‌تواند نقش مهمي در ايجاد و گسترش تبليغات موثر داشته باشد.

/

بازدید : 38
دوشنبه 13 دی 1400 زمان : 23:22

تيوي لاين (TVL) در دوربين مداربسته

تيوي لاين (TVL يا TV Line) يک استاندارد آنالوگ براي تشخيص رزولوشن يا تفکيک پذيري در دوربين هاي مداربسته است. در اين مطلب با اين استاندارد بيشتر آشنا خواهيد شد.

تيوي لاين چيست؟

از آنجايي که در سيستم هاي ويدئويي آنالوگ تصاوير از طريق سيگنالهاي آنالوگ انتقال يافته و تشکيل مي شوند امکان اندازگيري المان هاي آنها به صورت عددي از طريق فرمول ها وجود ندارد. از اين رو براي تشخيص ميزان توانايي دوربين در تفکيک جزئيات بايد تصاوير تشکيل شده توسط آن را مورد آزمايش قرار ميدادند.

آزمايش تيوي لاين چگونه انجام مي شود؟

همانطور که گفته شد اين آزمايش با هدف تشخيص ميزان توانايي دوربين در تفکيک جزئيات صورت مي گيرد. براي اين کار دوربين را در فاصله اي مشخص از يک صفحه علامت گذاري شده قرار ميدهند. صفحه داراي تعدادي مشخص از خطوط عمودي است. اين خطوط با ضخامت و فاصله اي مشخص بر روي صفحه کشيده شده اند. طبيعتا هر قدر تعداد خطوط بيشتر باشند فاصله و ضخامت آنها کمتر شده و امکان تشخيص آنها از هم سخت تر مي شود. سپس از طريق تصوير تشکيل شده در دوربين خطوط صفحه را مشاهده مي کنند. براي مثال يک دوربين مداربسته 540 تيوي لاين تصويري تشکيل مي دهد که به شما امکان تشخيص تا 540 خط عمودي را از هم ميدهد (اگر تعداد خطوط را افزايش دهيد امکان تشخيص آنها از هم از بين مي رود) و به همين ترتيب يک دوربين 720 تيوي لاين امکا تشخيص تا 720 خط را از هم فراهم مي کند.در واقع نام تيوي لاين (خط تلويزيوني) نيز از نحوه انجام همين آزمايش گرفته شده است. هرچه تيوي لاين يک دوربين مدار بسته بيشتر باشد امکان تشخيص جزئيات در آن بيشتر خواهد بود.

معادل سازي در با سيستم هاي ديجيتال

از آنجايي که بيشتر مردم با سيستم هاي تلويزيوني آنالوگ آشنايي ندارند دانستن تيوي لاين دوربين مداربسته کمک زيادي به آنها براي درک رزولوشن تصوير دوربين نمي کند. از اين رو در اين جدول معادل هاي ديجيتال و حدودي از استاندارد تفکيک پذيري را براي اطلاعات بيشتر قرار مي دهيم.

اگر از پايين بودن ميزان تفکيک پذيري در سيستم هاي آنالوگ تعجب کرده ايد بايد بدانيد که اين امر يکي از بزرگترين نقاط ضعف سيستم هاي مداربسته آنالوگ به شمار مي رود. براي رفع اين عيب شرکت هاي توليد کننده اين دوربين ها، دوربين هاي آنالوگ نسل جديد را معرفي کردند که تا حدود زيادي اين عيب را مرتفع کرد.

محدوديت تيوي لايني

سيستم هاي آنالوگ سنتي تصاوير را با استاندارد هاي تلويزيوني PAL يا NTSC انتقال مي دهند که از طرفي امکان مشاهده مستقيم تصاوير دوربين هاي در تلويزيون را به وجود مي آورد اما از طرف ديگر يک محدوديت بزرگ براي رزولوشن تصوير دوربين هاي تيوي لايني محسوب مي شود چرا که اين دوربين ها امکان انتقال تصاوير با روزولوشن بيشتر از 720 تيوي لاين را مطابق اين استاندارد ها نخواهند داشت. حتي در صورتي که دوربين داراي چيپ تصوير 1200 تيوي لاين باشد هم تصوير خروجي آن در نمايشگر با استاندارد PAL همان 720 تيوي لاين خواهد بود.

بيشتر بخوانيد:

داهوا دوربين مدار بسته

TVL تي وي لاين در دوربين مدار بسته چيست

همانطور که مي دانيم کيفيت دوربين هاي عکاسي و دوربين هاي فيلم برداري و کليه دوربين هاي ديجيتال با پارامتري به نام پيکسل سنجيده مي شود.پيکسل پارامتري مربعي شکل است که هم اکنون اين مضارب 1.000.000 تايي از اين مربع ها ملاک ما براي ارزيابي کيفيت دوربين هاي ديجيتال مي باشد.
به عنوان مثال دوربين 10 مگا پيکسلي يعني دوربيني که 10 ميليون پارامتر مربعي شکل براي هر تصوير ذخيره کرده و خروجي مي دهد.
اما براي بررسي کيفيت دوربين هاي مداربسته آنالوگ از واحد TVL يا تي وي لاين استفاده مي کنند.
تي وي لاين پارامتري خطي ميباشد، وبراي ارزيابي کيفيت تصوير دوربين هاي آنالوگ به کار ميرود.
اين پارامتر هم اکنون در دوربين هاي آنالوگ پاناسونيک تا عددي کمتر از هزار وجود دارد(يعني دوربين هاي موجود امروز دوربين هايي با کيفيتهاي زير هزار تي وي لاين ميباشد )

پس وقتي ميگوييم دوربين مدار بسته داراي کيفيت تصوير TVL600 وTVL700 ميباشد بدان معناست که اين دوربين ظرفيت ارسال ماکسيمم 600 خط تصويري افقي را داراست که در دوربين هاي مداربسته که در بازار به فروش مي رسد اين کيفيت جزو بالاترين کيفيتهاي دوربين محسوب ميشود.

تفکيک پذيري يا رزولوشن يکي از المان هاي اصلي در تعيين کيفيت دوربين هاي مداربسته است .از آنجايي که در دوربين هاي مداربسته آنالوگ مفهوم پيکسل و رزولوشن برمبناي پيکسل مانند سيستم هاي ديجيتال و کامپيوتري (مثلا1024*768) قابل بسط نيست از يک واحد ديگري براي نشان دادن ميزان تفکيک پذيري تصاوير استفاده مي گردد.


به اين واحد تفکيک پذيري نيز TVL يا تيوي لاين گفته مي شود.طبيعتا هرچه ميزان تيوي لاين يک دوربين مداربسته بالاتر باشد تفکيک پذيري آن بالاتر است و هرچه تفکيک پذيري دوربين مداربسته بالاتر باشد جزئيات بيشتري در دوربين قابل مشاهده هستند.
براي اندازه گيري تفکيک پذبري در دوربين هاي مداربسته از صفحات تست مخصوص اين کار استفاده مي شود.براي تست بايد دوربين را در فاصله معيني از صفحه قرار داد و سپس در تصوير دوربين سعي در تفکيک دادن خطوط از هم را کرد. هرچه امکان تفکيک خطوط نزديک به هم براي شما بيشتر باشد کيفيت دوربين مداربسته به تي وي لاين TVL بالاتر خواهد بود.

بيشتر بخوانيد: هايک ويژن نصب دوربين مداربسته

بازدید : 16
دوشنبه 22 آذر 1400 زمان : 19:59

با درج آگهي در وبسايت کرج آگهي ديده شويد.

پربازديدترين سايت تبليغاتي در استان البرز

شما مي‌توانيد فروشگاه، محصولات و خدمات خود را در سايت کرج آگهي ثبت و از اين طريق به تعداد کثيري از مشتريان معرفي شويد. به طور حتم بهره‌مندي از تبليغات در اين سايت باعث جذب مشتري بيشتر و افزايش درآمد شما مي‌گردد.

درج آگهي در وبسايت کرج آگهي به دو صورت کاملاً رايگان و ويژه (با تعرفه اي مشخص) به‌راحتي قابل انجام است.

?? #تعرفه_آگهي ??

? #آگهي_رايگان ??

? مشاهده جزئيات بيشتر در سايت کرج آگهي (https://karajagahi.com/)

?#آگهي_شبکه‌‌ _اجتماعي ??

? نمايش آگهي در وبسايت + اينستاگرام + کانال تلگرام کرج آگهي

? انتشار 2 استوري در اينستاگرام

? نمايش لينک سايت و شبکه‌اجتماعي شما

? آگهي هرگز پاک نمي‌شود.

?? هزينه آگهي: 3?000 تومان

? #آگهي_سه_ماهه ??

? نمايش آگهي در وبسايت + اينستاگرام + کانال تلگرام کرج آگهي

? انتشار 1 پست دائمي و 9 استوري در اينستاگرام

? نمايش لينک سايت و شبکه‌اجتماعي شما

? امکان نمايش آگهي در #صفحه_اول_گوگل

? آگهي 3 ماه نگه داشته مي‌شود.

?? هزينه آگهي: 2?0000 تومان

?? هزينه تمديد آگهي: 200000 تومان

?#آگهي_شش_ماهه ??

? نمايش آگهي در وبسايت + اينستاگرام + کانال تلگرام کرج آگهي

? انتشار 1 پست دائمي و 18 استوري در اينستاگرام

? نمايش لينک وبسايت و شبکه‌اجتماعي شما

? امکان نمايش آگهي در #صفحه_اول_گوگل

? آگهي ? ماه نگه داشته مي‌شود.

?? هزينه آگهي (10%تخفيف): ??0000 تومان

?? هزينه تمديد آگهي: ?00000 تومان

?? ثبت رايگان آگهي از طريق لينک زير????

https://karajagahi.com/ثبت-آگهي

بازدید : 28
چهارشنبه 17 آذر 1400 زمان : 16:59

مقايسه ماشين لباسشويي بوش و آاگ؛ کدام يک را بخريم؟

2 برند برتر توليدکننده ماشين لباسشويي در دنيا، برندهاي بوش و آاگ هستند که هر دو در کشور آلمان فعاليت مي‌کنند. اگر شما هم در بين انتخاب اين دو برند شک داريد و نمي‌توانيد به مقايسه لباسشويي بوش و آاگ بپردازيد، پيشنهاد مي‌کنيم که اين مطلب را به دقت بخوانيد تا تمام اطلاعات درباره ماشين لباسشويي‌هاي اين 2 برند را کسب کنيد و راحت‌تر انتخاب نماييد.

z7_46jw.jpg

مقايسه ماشين لباسشويي بوش و آاگ

ماشين لباسشويي يکي از مهم‌ترين لوازم برقي در هر خانه است که تمامي لکه‌هاي روي لباس را در کمترين زمان از بين ميبرد تا اعضاي خانواده هميشه لباس‌هاي تميز و زيبا داشته باشند. به همين دليل خريد بهترين ماشين لباسشويي بر اساس شرايط و معيارهاي هر خانواده، کار خيلي راحتي نيست. بهترين برندهاي توليدکننده ماشين لباسشويي در کل دنيا برندهاي بوش و آاگ هستند که هريک معايب و مزاياي خاصي را در مقايسه با يکديگر دارند و در ادامه با اين موارد بيشتر آشنا خواهيد شد.

  1. مقايسه لباسشويي بوش و آاگ از لحاظ تاريخچه برند

اگر مردد هستيد که ماشين لباسشويي بوش بخرم يا آاگ؟ بهتر است ابتدا درباره کشور سازنده هريک اطلاعاتي کسب کنيد:

  • بوش: برند بوش در سال 1901 در شهر اشتوتگارت آلمان فعاليت خود را شروع کرد و به تدريج در کشورهاي ترکيه، چين، مالزي و مجارستان کارخانه‌هايي را تاسيس نمود تا محصولاتش تحت ليسانس آلمان توليد و به کشورهاي ديگر فروخته شوند. در حال حاضر اين برند جزو 3 برند برتر توليدکننده لوازم خانگي در دنياست.
  • آاگ: برند آاگ از سال 1883 فعاليت خود را در شهر برلين آلمان شروع کرد و ابتدا در زمينه توليد ژنراتور و لامپ فعاليت داشت و با شروع جنگ جهاني دوم فعاليت خود را به سمت توليد هواپيما و خودرو تغيير داد. بر خلاف برند هميشه موفق بوش، اين برند آلماني فراز و نشيب‌هاي زيادي را تجربه کرده و چندين بار تا مرز ورشکستگي نيز پيش رفته است. در حال حاضر اين برند در تمام دنيا شهرت زيادي درباره کيفيت بالاي محصولاتش و عمر بالاي آنها دارد. لازم به ذکر است که محصولات آاگ علاوه بر المان در کشور اسپانيا نيز مونتاژ مي‌شود.
  1. مقايسه ماشين لباسشويي بوش و آاگ از لحاظ ظاهري

بر اساس تحقيقاتي که بر روي محصولات بوش و آاگ آنجام شده، ظاهر ماشين لباسشويي‌هاي بوش تا به امروز تغييرات زيادي را جهت استفاده راحت‌تر کاربر از دستگاه داشته است.

در طراحي هر مدل جديدتر بوش سعي مي‌شود که به ارگونومي بدن توجه زيادي شودو ظاهر ان لوکس، مدرن و زيباتر از قبل باشد. اين در حالي است که طراحان ماشين لباسشويي آاگ زحمت زيايد براي طراحي بدنه ظاهري دستگاه نمي‌کشند و تقريبا مي‌تواند گفت که از نظر ظاهري مدل‌هاي آاگ تغيير محسوسي نکرده‌اند. پس اگر به دنبال خريد لباسشويي با ظاهر جديد، جذاب و مدرن هستيد، برند بوش براي شما بهتر است.

  1. مقايسه لباسشويي بوش و آاگ در استفاده از مواد مصرفي

اگرچه برند آاگ هزينه زيادي در طراحي ظاهر جديد مدل‌هاي خود نمي‌کند، اما در عوض دقت بالاتري بر روي استفاده از متريال و مواد مصرفي با کيفيت‌تر دارد. بدين ترتيب عمر مواد و قطعات استفاده شده در ماشين لباسشويي آاگ بالاتر است. البته اين را بدانيد که مواد اوليه برند بوش نيز بسيار عالي است و کيفيت قابل قبولي دارد.

  1. مقايسه لباسشويي بوش و آاگ از لحاظ ديگ ماشين لباسشويي

بر اساس تجربه کاربران ديگ ماشين لباسشويي‌هاي بوش پس از 3 تا 5 سال به مرور صداي کمي را توليد مي‌کنند که اين مساله به ضعيف شدن محل نصب ديگ و نوع آن بازمي‌گردد. اين در حالي است که اين مشکل در ماشين لباسشويي‌هاي آاگ ممکن است بعد از 10 سال يا بيشتر اتفاق بيفتد و اين موضوع به دليل استفاده از مواد اوليه بهتر است. لذا نياز به تعميرات لباسشويي بوش زودتر از تعمير برند آاگ اتفاق خواهد افتاد.

  1. مقايسه لباسشويي بوش و آاگ از نظر پمپ

پمپ استفاده شده در برند بوش و آاگ پمپ آکسول ايتاليايي است که کيفيت بسيار خوبي دارد. لذا از نظر کيفيت پمپ، اين دو برند در يک سطح هستند و تفاوتي ميان آنها نيست.

  1. مقايسه ماشين لباسشويي بوش و آاگ از نظر برد الکتريکي

با توجه به نقش بسيار مهم برد در ماشين لباسشويي، کيفيت بالاي برد در هنگام خريد لباسشويي بسيار مهم است. چرا که اين قطعه مانند مغز براي انسان است و خرابي‌اش به منزله خرابي کل دستگاه قلمداد مي‌شود. به نظر مي‌رسد که بردهاي الکتريکي آاگ در مقايسه با بردهاي ماشين لباسشويي بوش نسبت به نوسانات برق حساس‌تر هستند و زودتر خراب مي‌شونددر مقايسه با برند آاگ قطعه برد الکتريکي ماشين لباسشويي بوش حساسيت کمتري نسبت به نوسانات برقي و شوک الکتريکي دارد و عمر بيشتر خواهد داشت.

  1. مقايسه لباسشويي بوش و آاگ از نظر قيمت قطعات يدکي

اگر هنوز براي شما سوال است که ماشين لباسشويي بوش بخرم يا آاگ؟ بايد به شما بگوييم که يمي از مقايسه‌هاي مهم بين اين دو برند در زمينه قيمت قطعات يدکي آنهاست. با توجه به اينکه برند آاگ تنها در اروپا توليد و مونتاژ مي‌شود و کيفيت مواد اوليه بالاتري دارند، قطعات يدکي آنها بسيار گرانتر از قطعات يدکي برند بوش است.

  1. مقايسه لباسشويي بوش و آاگ در زمينه موتور

موتور استفاده شده در هر دو برند آاگ و بوش از کيفيت بسيار بالايي برخوردار است و رضايت بالايي از مشتريان خود دارند. عمر اين موتورها بسيار بالاست و به همين خاطر نمي‌توان گفت که کدام برند از موتور بهترين استفاده مي‌کند.

  1. مقايسه ماشين لباسشويي بوش و آاگ از نظر تعداد برنامه شستشو

تعداد برنامه‌هاي شستشوي ماشين لباسشويي بوش نسبت به برند آاگ بيشتر است و از تنوع بالاتري برخوردار مي‌باشد. علت اين مساله تمرکز طراحان بوش بر روي استفاده راحت‌تر کاربر از دستگاه است تا بر اساس جنس پارچه و درجه کثيفي بهترين برنامه را انتخاب کند و نيازي به تنظيمات دستي نباشد. اين در حالي است که برند آاگ به جاي بيشتر کردن برنامه‌هاي متنوع سعي در بالا بردن کيفيت شستشو در عين سادگي دارد. جالب اينجاست که همان برنامه‌هاي محدودتر لباسشويي آاگ، کاملا مناسب و کافي هستند و بر اساس نظر کاربران کيفيت شستشوي برند آاگ بسيار بالاتر است.

  1. مقايسه ماشين لباسشويي بوش و آاگ در سرعت تعميرات

به نظر مي‌رسد که تعميرات لباسشويي بوش نسبت به لباسشويي آاگ سرعت بيشتري داشته باشد چرا که قطعات يدکي اين برند بيشتر در بازار وجود دارد و مي‌تواند به سرعت از کشور ترکيه موجود شود. اين در حالي است که اگر تعمير لباسشويي آاگ شما نياز به قطعه جديدي داشته باشد بايد از آلمان ارسال گردد. از آنجا که فروش ماشين لباسشويي بوش نسبت به آاگ در ايران بيشتر است قطعات يدکي برند آاگ ناياب‌تر از برند بوش است.

  1. مقايسه لباسشويي بوش و آاگ در تنوع مدل

برند آاگ تاکيد زيادي بر روي تنوع دادن به محصولات خود ندارد و عمده تمرکز خود را بر روي کيفيت محصولات خود گذاشته است. اما برند بوش مدل‌هاي متنوعي را توليد مي‌کند تا هر کاربر بر اساس سليقه، مدل و شرايط خود بهترين را انتخاب کند. اگر به دنبال لباسشويي با مدل و طرح جديد هستيد برند بوش براي شما بهتر است. اما اگر حساسيتي روي مدل لباسشويي خود نداريد و عملکرد عالي دستگاه براي شما مهم‌تر است به خريد لباسشويي آاگ فکر کنيد.

  1. مقايسه لباسشويي بوش و آاگ در داشتن خريدي آسان

با توجه به اينکه هر دو برند آاگ و بوش آلماني هستند و به ايران وارد مي‌شوند؛ احتمال ناياب بودن تعدادي از مدل‌هاي پر فروش بسيار بالاست. به همين دليل خريدار مجبور به پرس و جو کردن درباره موجود بودن مدل دلخواه خود، از ميان تعداد زيادي فروشنده در بازار است. اين مساله ممکن است لذت خريد کردن را از بين ببرد و آن را به کاري طولاني و خسته کننده مبدل سازد. با توجه به محبوبيت و شهرت بيشتر برند بوش در ميان مردم شما راحت‌تر مي‌تواند مدل منتخب خود را پيدا و خريداري کنيد. اين در حالي است که براي خريد لباسشويي آاگ بايد بيشتر بگرديد چرا که هر فروشنده‌اي آن را در فروشگاه خود ندارد.

  1. مقايسه لباسشويي بوش و آاگ از لحاظ قيمت

قيمت حدودي لباسشويي بوش مونتاژ و آاگ در يک حد است و تفاوت کمي با يکديگر دارد. اما از آنجا که تنوع مدل‌ها در برند بوش بيشتر است و بسياري از مدل‌هاي موجود در بازار ايران مونتاژ کارخانه ترکيه هستند، قيمت تمام شده تعدادي از مدل‌هاي بوش بسيار کمتر از برند آاگ است. اگر در پاسخ به سوال اينکه ماشين لباسشويي بوش بخرم يا آاگ، قيمت تاثير زيادي در تصميم شما دارد بايد اين را بدانيد که قطعات يدکي برند آاگ از قيمت بالاتري نسبت به برند بوش برخوردار است و احتمالا هزينه‌هاي تعميراتي شما بيشتر خواهد بود.

  1. مقايسه لباسشويي بوش و آاگ در شرکت گارانتي کننده

با توجه به اينکه شرکت بوش سال‌هاست در ايران فعاليت دارد و در ميان عموم مردم از محبوبيت و شهرت نسبتا خوبي برخوردار است، شرکت‌هاي زيادي مثل کارا سرويس، بوش سرويس و سيهاوي، محصولات اين برند را گارانتي و ضمانت مي‌کنند. اين در حالي است که رقيب سرسخت برند بوش يعني برند آاگ، شرکت گارانتي کننده فعال و شناخته شده‌اي در ايران ندارد و اين مساله يک نقطه ضعف مهم براي محصولات اين برند محسوب مي‌شود.

منبع: مه شو

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 24
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 61
  • بازدید سال : 106
  • بازدید کلی : 2563
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی